Alla inlägg under december 2011

Av Ulla - 8 december 2011 16:02

Tänkvärt.......



"En dag i taget, det räcker. Vänd dig inte om och sörj det förflutna, för det är borta. Och bekymra dig inte om framtiden, för den har ännu inte kommit. Utan lev i nuet, och gör det så underbart att det blir värt att minnas."



Ida Scot Taylor

Av Ulla - 8 december 2011 09:25

Var inte rädd för mörkret, ty ljuset vilar där. Vi ser ju inga stjärnor, där intet mörker är. I ljusa irisringen du bär en mörk pupill, ty mörkt är allt som ljuset med bävan längtar till. Var inte rädd för mörkret, ty ljuset vilar där, var inte rädd för mörkret, som ljusets hjärta bär.


~ Erik Blomberg ~

Av Ulla - 8 december 2011 09:01




Godmorgon !


Idag stod väckarklockan på sju,,,,inte ofta jag är uppe så tidigt,,,,brukar ligga länge.

Men idag blev det sjukgymnastik kl åtta och sedan blev det en härlig promenad i kylan,,,ja det är i alla fall 3 minusgrader,,,det var härligt ute i alla fall.


Min käre make har tvättat ett par maskiner och är nu hos frisören han kommer väl  om en stund och då blir det kaffe o smörgås......

Vad dagen sedan har ett ge får vi se.

Migränen som lurade i bakgrunden lurade jag,,ha ha,,,,farbror fibbe har satt sina järnklor om sig, yrseln är goo just nu ja ja alla krämpor är som vanligt,,,,,


Fånga dagen och gör den så bra som möjligt.


 lever på hoppet som vanligt,,,,,,


Av Ulla - 8 december 2011 09:00

"Ingen är så blygsam att han inte gärna hör beröm." Svenskt ordspråk

Av Ulla - 7 december 2011 17:07

 

Av Ulla - 7 december 2011 17:04

Sitter och lyssnar på Björn Skifs nya album. Mmmm mmm mmm säger jag bara. Hans "Break the spell" är redigt go´.  

Av Ulla - 7 december 2011 17:02

“Some things are true whether you believe in them or not.” ~ Nicolas Cage, from the Movie City of Angels

Puh

Av Ulla - 7 december 2011 17:01

För att visa att man inte alls blev rädd när man hoppade till, kan man hoppa upp och ner ett par tre gånger liksom för att motionera sig. -Nalle Puh-

Presentation


Välkommen till min blogg TANKEHOPP...

Jag lever alltid på (hoppet)
Hoppet är en vaken dröm. Aristoteles (384 f.Kr-322 f.K


Jag en kvinna från Göteborg som tömmer mina innersta tankar, känslor och andra händelser här i denna blogg. Det kommer att

Bloggar jag gärna besöker

Länkar

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20
21
22 23
24
25
26
27 28 29 30 31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards