Alla inlägg den 3 december 2011

Av Ulla - 3 december 2011 15:50

May the road rise to meet you. May the Wind be always at your back. May the Sun shine warm upon your face, the rain fall soft upon your fields and until we meet again, may God hold you in the palm of his hand!

Av Ulla - 3 december 2011 15:45

En själsfrände ,,det är något man kanske möter ett par, tre eller några mer gånger möjligen i livet. Det måste inte vara den ”vanliga” kärleken som i förhållande, utan en djup vänskap där man når varandras inre utan att egentligen behöva finnas nära. En själslig förening, ord, tankar som färdas mil efter mil. Ibland är orden överflödiga, man bara vet … Man känner också av varann. Själsvän är detsamma, då är ändå vänskap en stor känsla. Man måste ha flera olika kanaler att nå för att tillgodogöra sig kropp och själ – i livet. En själsvän, någon med guldkant, som finns där …


 

Av Ulla - 3 december 2011 15:39

Japp nu har jag funderat färdigt,,jag stannar här och lämnar Metrobloggen,,,,,beslutsångest,,, 



Lever på hoppet fortfarande  

Av Ulla - 3 december 2011 11:24

Go´ förmiddag, go´ Vänner!


Stormen ryter och det ösregnar. Har bakat på morgonen och känner mig mer uppåt igen. Maken hjälper en bekant att flytta,,,fy för det i detta väder..... Jag kommer att vara inne o pyssla,,,,o mysa ,,,,


Räknar dagarna. Nu är det fjärde december, och jag räknar räknar dagarna. Inte ner mot jul. Inte heller mot nyår. Nej, jag räknar dagarna till vintersolståndet. Då när det vänder och blir ljusare igen.


Hoppas Ni får en bra Lördag på alla tänkbara vis...

Av Ulla - 3 december 2011 11:22

Mycket få människor lever idag - de flesta förbereder sig för att leva i morgon.


" Jonathan Swift"

Av Ulla - 3 december 2011 11:20

The Language that God Speaks A Spanish missionary was visiting an island when he came across three Aztec priests. “How do you pray?” asked the priest. “We have only one prayer, “ answered one of the Aztecs. “We say: “God, You are three, we are three. Have mercy on us.” “Beautiful prayer,” said the missionary. “But it is not exactly the prayer that God hears. I shall teach you a much better one.” The priest taught them a Catholic prayer and went on his way to spread the Gospel among others. Years later, on the ship taking him back to Spain, he stopped at that island once more. From the deck he saw the three holy men on the beach – and waved farewell to them. At that moment the three began to walk on the water towards him. “Father! Father!” shouted one of them, approaching the ship. “Teach us again the prayer that God hears, because we can’t remember it!” “It doesn’t matter,” said the missionary, seeing the miracle. And he asked God to forgive him for not understanding before that He spoke all languages.


Paolo Coelho

Presentation


Välkommen till min blogg TANKEHOPP...

Jag lever alltid på (hoppet)
Hoppet är en vaken dröm. Aristoteles (384 f.Kr-322 f.K


Jag en kvinna från Göteborg som tömmer mina innersta tankar, känslor och andra händelser här i denna blogg. Det kommer att

Bloggar jag gärna besöker

Länkar

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20
21
22 23
24
25
26
27 28 29 30 31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards