Alla inlägg under december 2011

Av Ulla - 29 december 2011 17:00

Tack för alla julhälsningar! Jag bubblar av glädje. Snälla, goda, positiva människor! Tack för att ni finns omkring mig! Ni har förmågan att "hjärta till" det!

Av Ulla - 29 december 2011 16:46

Suck vilken bedrövlig blåst det är  ,,,HEJ alla,,,,


Skitväder,,,,,   


Huvudvärk!


LIVET ÄR SOM EN BRUSTABLETT DET LÖSER SIG TILL SLUT,,,,,,,,,,,,,,,

 

Ser du stjärnan i det blå … allt du önskar kan du få..tralalala… jag nynnar på den melodin och tänker helt plötsligt. Vad skulle jag önska mig mest i livet om jag fick välja vad som helst. Hälsan var det entydiga svaret. Hälsan till alla… jag önskar verkligen det.  Jag läser många bloggar där människor är sjuka och de kämpar på för att göra det bästa av allt. Varför är inte allt enkelt :) som en förkylning eller nåt,,,, Beundran … ja jag blir så tagen många ggr att jag inte kan släppa det jag läst utan tar det med mig. Jag känner mig så nere ibland med allt jag har men läser och ser att det finns alltid de som har det värre. Ja den friske har många önskningar och den sjuke har endast en. Att få ha hälsan är det viktigaste i livet. Jag lär mig hela tiden … och jag blir aldrig full-lärd heller. Jag önskar jag kunde var en sån där ängel ..............en som flyger runt och strör lycka och hälsa över de som behöver lite hjälp men mest till mig...får man.. Jag lider av värk så gott som hela tiden och värken blir bara värre ju mer jag gör. Jag sover dåligt på nätterna och vaknar titt som tätt av värk. Äter värktabletter morgon, middag och kväll. Det ger lite lindring men tar inte bort smärtan. På det kommer migränen som träder in då och då. Yrseln kommer och går. Men värst är det andra som dock nu är stabilt,,,,,för ett år sedan var det inte mycket med mig,,,fy för cellgifter,,,,,Jag hatar min cancer.


Nog om det,,,,,,,,,,,,


Dagen idag,,,,har haft tvättstugan på förmiddagen, städat och pysslat. Maken har gjort ett par ärenden. Fick fikafrämmande,,,alltid trevligt.

Haft en massa telefonsamtal från Vårdcentralen, sjukgymnastiken, ortopeden,,,,,alla undrar hur det är med alla skavanker,,,,


Nu skall det snart bli lite köttbullar och pasta,,,,,,,,,,,,och sedan blir det Eldsjälsgalan på tv.


Njut av kvällen...................det stormar ute rejält i Göteborg och jag lever på HOPPET som   vanligt

Av Ulla - 28 december 2011 14:55

Förvirrade drog vi iväg i det tråkiga vädret......fick köpt en hylla till köket,ett par skor,,,,,,,,,,,,,,mycket folk ute trots vädret.

Nu har vi druckit kaffe,,,,o nu sitter jag här o gubben vid en annan dator,,,,,,


Slö dag,,,,  

Av Ulla - 28 december 2011 10:16

"Titta aldrig ner på någon om du inte håller på att hjälpa honom upp." källa: Jesse Jackson

Av Ulla - 28 december 2011 10:10

Morron !


Efter en solig tisdag så regnar det igen och blåser sååå grått ute, tråkväder.  


Dagen har börjat med frukost framför tv:n och Nyhetsmorgon. Bäddning avklarad och lite pyssel nu skall det läsas lite bloggar och kollas lite annat på nätet.


Vi funderar på om vi skall ge oss ut på lite reashopping men det finns bara i tanken än...slöa som vi är.


Skulle vilja ha de där stövlarna,,,,,hmmmmm


Önskar er alla en bra dag.


 lever på hoppet som vanligt,,,,

Av Ulla - 27 december 2011 15:21

Hej på er.   

Tjo!

Åtta grader varmtoch Medan solen sken,,,,,,,,,,, Satt jag här och skrev.


Nu är det en annan dag inte annandagen utan en annan dag en vanlig tisdag och solen skiner och jag skall berätta vad jag gjort,,, Underbar jul! God julmat. Tacksamhet över julklappar. Skumtomtar och julmust. ,,,sånger ♪♫ Hej tomtegubbar ♪♫ ,,,tralalala,,la la,,,


Hoppas ni haft en underbar jul precis som vi?


Har inte hunnit med eller vad det nu är,,,,bloggat alltså,,,


Fredag,,,, Uppesittarkväll då vi skulle vinna storkovan. Jo tjena! Vinsten blev 0 kr! Nåja, en mysig kväll tillsammans med sonen är ju värt en del också. Han kom hit fredagkväll och stannade till juldagskvällen han gick hem och sov eftersom han skulle arbeta på annandagen.Han bor bra tem minuter ifrån oss,,,ibland lite för nära,,,På fredag kom även brevet,,,,DET BREVET,,,,kallelsen till lungonkologen,,,ny tid 3 januari,,,


Så kom då julafton med sol,,,, med julgröt till frukost och en stunds mys framför tvburken sedan for vi iväg till min kära syster och svåger där redan mamma var och dit kom min systerdotter med man och deras underbara flickor. Där blev det mat mat mat,,,,,kaffe,,,,frukt, knäck o kola osså kom han Tomten,,,med klappar i massor. På kvällskvisten for vi hem och njöt av stillheten för att sedan gå till kyrkan på midnattsmässa.


Juldagen kom med sol och vi for åter ut denna gång till min systerson och hans lilla familj på middag,,,,,sedan blev det att titta på gamla filmer från förr,,,,lek och tjo tjim osså kom tomten igen,,,, På senkvällen for vi hem och då följde mamma med,,,,annandagen blev en vilodag med mamma ,,,,,,,,,,sonen arbetade men kom och hälsade på en stund på kvällskvisten och fikade.....

Vart har ni varit? Vad har ni hittat på under julhelgen?


Då var det tisdag efter jul och vi skall köra hem mamma som längtar hem,,,hon är väl trött efter allt firande,,,,men är man 86 år så är man....men vi tog en tur till affären så hon fick handla lite,

Ja och vi skall inte göra något alls,,förutom göra räkningarna,,,,,njuta av varandra kanske,,,,

ha en bra dag alla,,,,och God Fortsättning.


Snart är det nytt år.....

NU VÄNDER DET! Vi går mot ljusare tider igen... dagsljuset, det vi saknar så mycket just den här årstiden... Här iGöteborg har vi ingen snö heller så det känns verkligen mörkt.


Några ord på vägen,,, Kom ihåg att du är värdefull och att du duger som du är, acceptera dig själv och var stolt över dig själv, klappa dig själv på axeln, du är din egen lyckas smed, mår du bra mår din omgivning bra. Kom ihåg att du är unik, just för att du är den du är. Klappa någon på axeln och denna någon växer som människa, le mot någon och du får ett leende tillbaka, säg ett vänligt ord till någon och du blir denna någons guldkorn… Varje dag har sina guldkorn, även de grå dagarna, de är bara lite svårare att se dem bara, men de finns alltid där. Kom ihåg att det bor en ängel i oss alla, en del är bara mer vingklippta än andra


Och glöm nu inte! Att varje människa, är unik, och ska behandlas med respekt och värme! Oavsett hudfärg, religion, kön eller sexuell läggning!

Kram på er alla!


 Lever på hoppet ,,,,

Av Ulla - 23 december 2011 21:39

Tror ni tomten kommer imorgon ?...Den som lever får se =)


 

Av Ulla - 23 december 2011 21:11

Presentation


Välkommen till min blogg TANKEHOPP...

Jag lever alltid på (hoppet)
Hoppet är en vaken dröm. Aristoteles (384 f.Kr-322 f.K


Jag en kvinna från Göteborg som tömmer mina innersta tankar, känslor och andra händelser här i denna blogg. Det kommer att

Bloggar jag gärna besöker

Länkar

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20
21
22 23
24
25
26
27 28 29 30 31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards