Alla inlägg under augusti 2012

Av Ulla - 5 augusti 2012 18:59

Det bästa med framtiden är att den bara kommer till oss en dag i taget

 

– ABRAHAM LINCOLN –

Av Ulla - 5 augusti 2012 18:58

C-dur

 

När han kom ner på gatan efter kärleksmötet virvlade snö i luften. Vintern hade kommit medan de låg hos varann. Natten lyste vit. Han gick fort av glädje. Hela staden sluttade. Förbipasserande leenden - alla log bakom uppfällda kragar. Det var fritt! Och alla frågetecken började sjunga om Guds tillvaro. Så tyckte han. En musik gjorde sig lös och gick i yrande snö med långa steg. Allting på vandring mot ton C. En darrande kompass riktad mot C. En timme ovanför plågorna.

Det var lätt!

Alla log bakom uppfällda kragar.

 

(Tomas Tranströmer, Ur Den halvfärdiga himlen, 1962)

Av Ulla - 5 augusti 2012 18:56

SOM HON GÅR

 

Se hur kärleken går. Se hur hon snubblar.

River sig i snåren. Stannar, ser sig om.

Det är för sent att ropa. Hon kan inte höra.

Det är för sent att hejda.

Hon går som hon går.

 

(Solveig von Schoultz)

Av Ulla - 5 augusti 2012 18:56

“Att se världen i ett sandkorn och himlen i en vild blomma, det är att hålla oändligheten i sin hand och fånga evigheten i en timme”.

 

(William Blake)

Av Ulla - 5 augusti 2012 18:53

Dagen svalnar mot kvällen…

Drick värmen ur min hand, min hand har samma blod som våren.

Tag min hand, tag min vita arm, tag mina smala axlars längtan…

Det vore underligt att känna, en enda natt, en natt som denna, ditt tunga huvud mot mitt bröst.

 

Edith Södergran

Av Ulla - 5 augusti 2012 18:52

 

 

Vänner… …behöver alla, oavsett om man sitter i ett slott eller hoppar mellan lianerna i djungeln…

 

Tack att ni finns.

Av Ulla - 5 augusti 2012 18:50

 

 

Man kan aldrig planera framtiden med hjälp av det förflutna.

 

Edmund Burke 

Av Ulla - 5 augusti 2012 18:48

 

"Låt oss komma ihåg våra vackra dagar

 

De dagar vi var glada Då vi var många då solen sken

 

Då gömda fåglar sjöng efter regnet”

 

G. Flauber

Presentation


Välkommen till min blogg TANKEHOPP...

Jag lever alltid på (hoppet)
Hoppet är en vaken dröm. Aristoteles (384 f.Kr-322 f.K


Jag en kvinna från Göteborg som tömmer mina innersta tankar, känslor och andra händelser här i denna blogg. Det kommer att

Bloggar jag gärna besöker

Länkar

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18
19
20
21
22
23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards