Alla inlägg den 4 augusti 2012

Av Ulla - 4 augusti 2012 10:54

Lördag 4 augusti

 

Namnsdag Arne Arnold

 

Nationaldag Jamaica

 

 

 

Tjohej,,,   



Visst har vi haft stabilt väder den här sommaren. Ett stabilt regnande. Ofta med medföljande åska. Men så igår var det en strålande dag,,,,det städades och handlades.

Sen for vi ut med kaffekorgen ett par timmar och fick lite sol på näsan.

Hem igen,,,osså var det OS…….

 Igårkväll kom sonen på besök han ville bli klippt av pappa,,,,eller nästan rakad på huvudet.

Sen hade han med sig en liten kasse,,,,han hade inga tvätttider hemma så mamma lovade att tvätta,,,,,,och stryka några skjortor. Ja vad gör man inte för sina barn.

Så har varit nere och ordnat en tvättid hos oss kl fyra.

 

Vi har tagit en morgonpromenad och sen blir det mest en innedag idag, OS,

plockat lite tomater på balkongen,,sååå goda. Tvättstugan blir det som sagt.

Vid sex ikväll  kommer några vänner på paj som är på väg hem till Värmland efter sitt Lisebergsbesök och lite annat.

 

Vädret kan inte riktigt bestämma sig....sol, moln,,,,,och en himla blåst.

 

 

Har suttit med min kaffekopp framför datorn och tittat efter "nya" bloggar. Nya för mig alltså. Det är alltid kul med nya bekantskaper, även inom bloggvärlden. En del bloggar var senaste inläggen från 2009. Det kändes lite ödsligt på något sätt. Dom flesta lämnar aldrig några kommentarer. Det vore kul om alla som tittar in på min blogg kunde skriva ett enkelt litet hej bara. Det är helt okej om man vill vara anonym. Vore bara så kul att få ett litet tecken på att man haft besök, förutom via statistiken. Så snälla, lämna ett litet, litet livstecken när du passerar förbi. Vad underbart det är med människor som inte är perfekta. Människor som kan erkänna sina fel och brister och göra något positivt av det.

Jag älskar att jag är defekt,,,,,,,,,,,,,,,,,,

 

   

Ha nu en fortsatt trevlig dag dennalördag var rädda om er och varandra, lev här och nu, njut av varje ögonblick. Sörj inte gårdagen och oroa er inte över morgondagen, det som varit har varit och det som skall komma, det kommer, var dag har sitt. Ta vara på denna dag och dess guldkorn, för denna dagen kommer inte åter och livet går inte i repris. Guldkornen finns där alltid, de är bara svårare att se dem vissa dagar, då man har tråkdagar, men de finns alltid där.... Kom ihåg att du är värdefull och unik och att du duger som du är, du har rätt att vara den du är, bli accepterad och respekterad för att du är den du är.

Dagarna blir vad man gör dem till, livet lika så.....

 

 

Nu skall jag baka paj,,,,,  

Presentation


Välkommen till min blogg TANKEHOPP...

Jag lever alltid på (hoppet)
Hoppet är en vaken dröm. Aristoteles (384 f.Kr-322 f.K


Jag en kvinna från Göteborg som tömmer mina innersta tankar, känslor och andra händelser här i denna blogg. Det kommer att

Bloggar jag gärna besöker

Länkar

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18
19
20
21
22
23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards