Alla inlägg den 17 september 2013

Av Ulla - 17 september 2013 13:29

Gårdagen ,,,ja det gick bra med undersökningen även om jag var skakis. Som det flesta trodde så var det en extra gång,,,skall inte gå in på detaljer,,,,,,,,,,Jag skall i alla fall opereras....Plötsligt bara kommer jag på varför. Och hur. Och så infinner sig ett: Aha! Jamen då förstår jag. Ganska skönt fastän det är jobbigt. Det kunde jag väl ha förstått. Det går att fixa. Men var trött efter detta. Så trött att jag inte orkade tänka knappt. Det måste räcka snart. Det var precis när jag tänkte att jag inte orkade göra nåt som väninnan ringde. Hon ville ta en promenad. Vi hann ut men kom in lika fort det blev ett störtregn utan dess like så vi hamnade i soffan med en kopp te och tjötade... Det blev en lugn födelsedag för maken,,,sonen var genomförkyld så han fick inte komma. Men vi smaskade på bakelse när vi kom hem från sjukhuset.

 

 

Idag är det,,,,

 

Tisdag 17 september

 

Namnsdag: Hildegard, Magnhild

 

 

Höstväder, blåser lite och ibland kommer det lite regn men nu så skiner solen. Vi har handlat på morgonen och nu har jag dammat och plockat lite.

Vi har suttit på balkongen och fikat. Vi har det så bra,,,,,med denna inglasade balkong.

Ja vi har det bra här hemma med allt det nya.

 

Idag vaknade jag med en begynnande huvudvärk men motade bort den,,sov bra i natt och tror att det var gårdagens oro som gjorde att jag slappnade av ordemtligt.

La mig strax före elva och vaknade strax efter halv nio idag...Gött.

 

Nu skall jag fixa lite här hemma för imorgon kommer det gäster på lit emat på eftermiddagen.

 

 

 

 

 

Av Ulla - 17 september 2013 10:15

Den regering som styr Sverige har gjort klart med ett femte skatteavdrag, som ska kosta 12 miljarder kronor och satsningen ska finansieras med lån! Allt detta i en tid när vi ska spara inom de flesta områden. Skolor läggs ner, sjukhusens personal går på knä eftersom det inte finns pengar att anställa fler. Förskolor och förskolor har oerhört stora grupper och vi har inte råd med större personaltäthet! Det finns för lite pengar till våra äldreboenden och de äldre far illa på många håll. Platser finns inte heller på grund för lite resurser.Pensionärer som har avstått lön under sitt verksamma liv har större skattebörda än de som arbetar och har likvärdig lön. Arbetslösa, sjukskrivna och andra som inte har en möjlighet att komma in på arbetsmarknaden är tillsammans med pensionärerna de som till sist står på ättestupans rand. Mer pengar i fickorna på Reinfeldt och gänget. Valet är om ett år. Hur mycket mer hinner Alliansen förstöra?

 

Jaha....................om ett år är det val.

 

 

Presentation


Välkommen till min blogg TANKEHOPP...

Jag lever alltid på (hoppet)
Hoppet är en vaken dröm. Aristoteles (384 f.Kr-322 f.K


Jag en kvinna från Göteborg som tömmer mina innersta tankar, känslor och andra händelser här i denna blogg. Det kommer att

Bloggar jag gärna besöker

Länkar

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< September 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards