Alla inlägg den 11 september 2013

Av Ulla - 11 september 2013 22:15

 

 

Sorg och vemod...

 

 

När sommarn mot hösten sig vänder, då samlar sig flyttfåglars rad.

De längtar till ljusare länder med vårliga, grönskande blad.

De vet, att när sommaren svalkas, då närmar sig uppbrottets stund.

De vet, att när höststormen nalkas, då väntar en varmare lund.

En dag lyfter tusende vingar för fjärran mångmilafärd, och flyttfågelsträcket sig svingar mot syd, mot en varmare värld.

Guds folk är som flyttfåglars skara, de väntar på uppbrottets stund.

De väntar Guds sommar den klara där högt ovan världarnas rund.

Det väntar en sommar därborta, ett varmare, skönare land.

Ja, blott några vingeslag korta, sen ser vi den soliga strand.

En dag lyfter tusende vingar för fjärran mångmilafärd, förbi alla stjärnornas ringar mot himlen, Guds eviga värld.

 

Lydia Lithell

Av Ulla - 11 september 2013 09:45

 

 

Onsdag 11 september

 

 

Namnsdag Dagny Helny

 

 

Gomorron !

 

 

Anna Lind vi minns dig idag.

 

Jag har att göra denna dag....och den kommer att bli bra.

 

Sol även idag.

 

Ha en bra dag.

 

 


 

 

 

 

Presentation


Välkommen till min blogg TANKEHOPP...

Jag lever alltid på (hoppet)
Hoppet är en vaken dröm. Aristoteles (384 f.Kr-322 f.K


Jag en kvinna från Göteborg som tömmer mina innersta tankar, känslor och andra händelser här i denna blogg. Det kommer att

Bloggar jag gärna besöker

Länkar

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< September 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards