Alla inlägg under september 2013

Av Ulla - 11 september 2013 09:45

 

 

Onsdag 11 september

 

 

Namnsdag Dagny Helny

 

 

Gomorron !

 

 

Anna Lind vi minns dig idag.

 

Jag har att göra denna dag....och den kommer att bli bra.

 

Sol även idag.

 

Ha en bra dag.

 

 


 

 

 

 

Av Ulla - 10 september 2013 09:56

 

 

 

 

Ännu en morgon, ännu en dag...

 

 

Tisdag 10 september

 

Namnsdag Tord Turid

 

Nationaldag Belize

 

 

Goddagens !

 

Ny dag igen......det har regnat i natt och dagen börjar ljusna ser det ut som.

Ingen sommardag än.

 

Min dag idag.....till sjukhuset på provtagning.

 

Sedan samtal med distriktssköterskan i eftermiddag.

 

Varje dag är det något.

 

Hoppas du får en bra dag !

Av Ulla - 9 september 2013 08:30

Måndag 9 september

 

Namnsdag: Anita, Annette

 

Nationaldag: Nordkorea, Tadzjikistan

 

 





Godmorgon världen !


Ny vecka igen.

 

Måndag som sagt och vilken helg,,,,,, vilket väder...sommarvärme.

 

Idag tvättstugan.

 

Mer nja jag vet inte just nu...

 

Ha en bra dag !

 

 


Av Ulla - 8 september 2013 13:45

 

Kloka ord

  

 

"Man förlorar en massa tid på att hata människor." av Marian Andersson

 

 

"Bättre att gå på hal is än att gå i lera och sörja." av Robert Broberg

 

 

Sååå var det söndag....en njutbar dag,,,,värme och sol,,,,

 

Vi är hemma och tar det lugnt,,,,balkonghäng och lite pyssel denna njutardag skall ta en promenad till kvällen.


Nu blir det snart lite mat på balkongen,,,rester från igår som var en trevlig kväll...

 

 

  

Av Ulla - 7 september 2013 13:33

 

 

Vår uppgift i livet är inte bara att överleva utan att utvecklas och att göra det med lite passion, viss medkänsla, en del humor, lite stil & grace och att alltid älska.

 

Så kan det vara,,,,,

 

Idag har vi promenixat i vår stad några timmar, ätit glass, pratat med vänner vi träffat på stan, handlat frukt och varit på loppmarknad men där köptes inget.

 

Vi har ett fantastiskt fint väder,,,,sensommardag med 23 grader varmt.

 

Ikväll får vi besök av en gammal arbetskamrat till min man som är otroligt ensam och han blev så glad när vi ringde och frågade om han ville komma. Så nu skall jag börja fixa lite inför maten,,,,det blir mangokyckling och ris när han kommer vid sextiden och sedan sätta mig på balkongen och njuta av dagen.

 

 Hoppas du fångat dagen och Njutit i fulla drag av denna Lördag !

Av Ulla - 6 september 2013 12:24

Det blir mörkare och mörkare… ….. på kvällarna och nätterna blir kyligare.

Vad kan vi vänta oss i vinter?

Kommer det vita tidigt tro ?

 

   

 

God Förmiddag alla !

 

Långa eller korta byxor?

Med eller utan sockar?

Jacka eller utan?

Jag grubblar.

Det är kamp mellan sommar och höst nu.

Solen tittar in genom rutan ... silar strålarna.

Det glittrar på väggen, solkattorna leker!

 

Det blev långa byxor på min väg ut idag men ingen jacka,,,härligt väder,,,sensommar.

 

Nu börjar den där knepiga tiden när man inte vet vad man ska ha på sig.

 

 

När jag kom ut idag på parkeringsplatsen möttes jag av detta,,,,,


 



Nej, inte än säger jag bara. Det är för tidigt! På tok för tidigt…det är HÖST mina vänner.

Löven faller,,,,,,

Nåväl började dagen som vanligt.

Sedan for vi ut och handlade lite småsaker,,,,på Hemtex och Jysk....nya dukar behövdes tyckte jag men inte maken,,,ha ha.

 

Nu har jag kört runt lite med dammvippan och kärleken tog en svängom med dammsugaren. Inga dammråttor syns.

 

Ni kanske undrar hur det gick igår,,,,hyfsat,,,,,,cancern står still,,, men vätskan hade ökat,,,hmm...skall på datortomografi snarast,,,nöjd och glad blev jag i alla fall.

Nu ramlar tider in från alla,,,,provtagningar, undersökningar,,,PUSTAR,,,

Fullt upp ett tag nu ,,,,,Sov gott i natt,,,,,,

 

Det är i alla fall fredag och vi skall bara vara och ha det skönt denna dag dag och kväll.

 

 

 

 

Ha nu en fortsatt trevlig dag denna fredag var rädda om er och varandra, lev här och nu, njut av varje ögonblick. Sörj inte gårdagen och oroa er inte över morgondagen, det som varit har varit och det som skall komma, det kommer, var dag har sitt. Ta vara på denna dag och dess guldkorn, för denna dagen kommer inte åter och livet går inte i repris. Guldkornen finns där alltid, de är bara svårare att se dem vissa dagar, ,,,,men de finns alltid där.... Kom ihåg att du är värdefull och unik och att du duger som du är, du har rätt att vara den du är, bli accepterad och respekterad för att du är den du är. Klappa någon på axeln och denna någon växer som människa, le mot någon och du får ett leende tillbaka, säg ett vänligt ord till någon och du blir denna någons guldkorn…

Varje dag har sina guldkorn, även de grå dagarna, de är bara lite svårare att se dem bara, men de finns alltid där. Kom ihåg att det bor en ängel i oss alla, en del är bara mer vingklippta än andra. Dagarna blir vad man gör dem till, livet lika så.....

 

 

 

 

Av Ulla - 5 september 2013 09:30

Godermorgon....  


En natt o orons tecken,,inte mycket sömn.

 

Har intagit frukost, kollat lite tvnyheter och läst tidningen.

 

Idag är det den dagen.....kl 12 är det sjukhusdags med provtagning och lungröntgen och sedan läkarbesök...

 

HOPPAS HOPPAS att allt ser ut som vanligt eller att det är bättre kanske rentav borta....HATAR min lungcancer......

 

 

Önskar tumhållning av er alla bloggarvänner.

 

Orolig och lite Rädd.

 

Kram och ha en bra dag !

Presentation


Välkommen till min blogg TANKEHOPP...

Jag lever alltid på (hoppet)
Hoppet är en vaken dröm. Aristoteles (384 f.Kr-322 f.K


Jag en kvinna från Göteborg som tömmer mina innersta tankar, känslor och andra händelser här i denna blogg. Det kommer att

Bloggar jag gärna besöker

Länkar

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< September 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards