Alla inlägg under september 2013

Puh

Av Ulla - 21 september 2013 16:13

 

 

Nasse till Nalle Puh:

 

Hur stavar man kärlek?

 

Nalle Puh svarar: -Man stavar inte…man känner den.

Av Ulla - 21 september 2013 16:11

Av Ulla - 21 september 2013 14:53

Dagens citat

 

"En fanatiker är en som fördubblar ansträngningarna när han glömt sitt mål."

 

källa: George Santayana

 

 

Lördag 21 september

 

Namnsdag Matteus

 

Nationaldag Armenien Belize Malta (självständighetsdagen)

 

 

 

Lördag kära bloggarvänner,,,,vad gör du ?

 

Här har vi redan hunnit med en del.....På förmiddagen åkte jag och maken till Liseberg och strosade runt och spelade lite,,,men inga vinster.

Sedan tog vi spårvagnen till stan och fönstershoppade.

Nu är vi hemma i soffhörnet och har ätit kyckling och pastagratäng..........

snart vankas det kaffe och en litn kaka...idag njuter vi bara av dagen ,,,,,ikväll blir Körslaget på tv och lite ost och kex....en lugn och stilla kväll...en skön lördag med andra ord.....

 

Hoppas du har en bra dag.

 

 

 

Av Ulla - 20 september 2013 10:00

   

Du är mitt hopp och Du är min styrka, då hoppet och styrkan sviktar.

Du ger mig kraft och Du ger mig mod, då kraften och modet svajar.

Du hör mig och Du ser mig. Du lyssnar och Du skyddar mig.

Så trygg jag känner mig, för jag vet att änglarna vakar även för en liten människa som mig.

Hopp...

Jag lever alltid på HOPPET.

 

 

 

 

Gomorron alla kära bloggarvänner !

 

  Fredag 20 september

 

Namnsdag: Elise, Lisa

 


Tänkte...Tänk på det. Och tänk om. Ibland så flödar mina tankar ...kreativa och inspirerande... för att i nästa stund förpassas till min mun... där de förvandlas till grodor...ja det händer faktiskt.

Ibland så tänker jag högt och det kan bli konstigt.

Gör du det också ibland ?

 

Nu skall jag inte bladdra för mycket goja.

 

Men vill tala om att för att vara sjuk så mår jag riktigt bra. Det är LIVET det.

Idag skall jag inte tänka på alla 93 åkommor jag har. Inte alls.

 

Dagen började precis som vanligt....snabbdusch, frukost, pillerintagande, tidningsläsning, Nyhetsmorgon på tv, tjöt med gubben, samtalet med mamma och sedan bäddning och lite fixande. Även denna dag blir det främmande...klockan elva kommer en väninna på fika och tjöt.

 

Sedan skall vi ut några ärenden.

 

Vi skall myspysa i soffan i lugn och ro denna kväll. Veckan har gått i rasande fart med främmande och annat.

Helgen är uppbokad.

 

Nu önskar jag dig en fin FREDAG.

 

Fånga dagen eller Fånga Fredagen och dess små guldkorn.

 

 

 

 

Av Ulla - 20 september 2013 06:15

 



Ensam uppe och mediterade,,,,,nu går jag och lägger mig igen,,,,

Av Ulla - 19 september 2013 22:41

God Afton !


Dagen är slut och vi har haft en sk önkväll.

 

Nu har John Blund viskat i mitt öra att det är dags att sova......

 

Så jag säger Sov gott....

 

 

 

 

 

 

 

 

Av Ulla - 19 september 2013 22:35

       



         


Av Ulla - 19 september 2013 22:29

 

Presentation


Välkommen till min blogg TANKEHOPP...

Jag lever alltid på (hoppet)
Hoppet är en vaken dröm. Aristoteles (384 f.Kr-322 f.K


Jag en kvinna från Göteborg som tömmer mina innersta tankar, känslor och andra händelser här i denna blogg. Det kommer att

Bloggar jag gärna besöker

Länkar

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< September 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards