Alla inlägg den 11 juli 2013

Av Ulla - 11 juli 2013 20:45

 

Jag är rådlös?...

hopplös?

äh...eller hur det nu var!

 

Men lever alltid på HOPPET.

 

"Inte ens en grå liten fågel som sjunger på grönan kvist, det finns på den andra sidan, och det tycker jag nog är trist. Inte ens en grå liten fågel och inte en björk som står vit, men den vackraste dagen som sommaren ger har det hänt att jag längtat dit" Så skaldade Nils Ferlin, men så fel han hade! Här fanns en liten fågel som sjöng så vackert för alla själar, osaliga eller inte.

...och det kvittras fortfarande hej vilt i denna ljumma sommarkväll.....

 

Dagen blev bra.

 

Ett telefonsamtal från en väninna som var lika dyster som jag,,,hmmm...vi träffades på stan gick till Trädgårdsföreningen och vandrade runt lite drack kaffe på Rosenkafeét tog spårvagnen till Majorna och vandrade ner till Röda Sten under Älvsborgsbron mumsade på glass och tittade på båtar och vattnet ,,,,,

 

 

 

 

 

 

 

O så blev vi så trötta av denna dag så maken hämtade oss ,,,han hade en pysseldag med bilen och sedan hade han varit på massage......

 

Så det blev en underbar dag med många timmar ute i friska luften och lite färg på en bleka kroppen......

 

Hemma så gjorde jag en kycklingsallad som vi senare åt på balkongen och kaffe och glass.

 

Nu skall det bli vila av och inte blev det en massa tänkande ute heller....

 

Hoppas du får en skön kväll !

Av Ulla - 11 juli 2013 12:15

  

 

*tänker*

*tänker*

*tänker*

*tänker*

*tänker*

*tänker*

 

...nää nu räcker det,,,,,

 

Vad jag tänker på ?

 

Allt !

 

Vad blir det denna dag ?

 

Ja,,,,,får se !!!

 

Halva dagen har ju gått liksom.

 

Ha en bra dag !

 

 

Presentation


Välkommen till min blogg TANKEHOPP...

Jag lever alltid på (hoppet)
Hoppet är en vaken dröm. Aristoteles (384 f.Kr-322 f.K


Jag en kvinna från Göteborg som tömmer mina innersta tankar, känslor och andra händelser här i denna blogg. Det kommer att

Bloggar jag gärna besöker

Länkar

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards