Alla inlägg under juli 2013

Av Ulla - 2 juli 2013 10:00

Jag stod vid din säng inatt, jag kom för att titta till dig. Jag såg att du grät, och hade svårt för att sova. Jag viskade försiktigt för att trösta dig när du torkade bort en tår: "Det är jag mamma, jag har inte lämnat dig, jag har det bra, och jag mår bra. Jag är här hos dig". Jag satt bredvid dig när du åt frukost, jag såg när du spillde ut lite kaffe. Du tänkte på alla de gånger du sträckt din hand för att smeka mig. Jag var med dig i affären idag, dina armar började värka. Jag önskar att jag kunde ta några paket år dig, jag önskar att det var mer jag kunde göra för dig. Jag var med dig när du besökte min grav idag, du sköter den med sådan omsorg. Jag vill försäkra dig om att jag inte finns där. Jag gick med dig hem och såg när du fumlade med nyckeln. Försiktigt la jag min hand på din arm, log och sa: "Det är jag" Du såg så fruktansvärt trött ur när du sjönk ner i fåtöljen. Jag försökte så hårt att få dig att förstå att jag stod vid din sida, att det är möjligt för mig att vara hos dig varje dag. Jag säger uppriktigt till dig: "Jag lämnade dig aldrig, mamma" Du satt mycket tyst, sedan log du, jag tror att du då......i kvällens stillhet förstod att jag var hos dig. Dagen är över....Jag ler när jag ser dig gäspa och säga: "Gud välsigne Dig, vi syns imorgon" När tiden är inne för dig att gå över till andra sidan kommer jag dig till mötes, och välkomna dig, och då kommer vi återigen att gå sida vid sida. Det är så många saker jag vill visa dig, här finns mycket att se. Men du måste ha tålamod, lev ditt liv med glädje..... kom sedan hem för att stanna hos mig.

 

Författare okänd

 

   

 

Tisdag 2 juli idag och Rosa och Rosita har namnsdag.

 

  God Morgon mina kära vänner i bloggarvärlden.

 

Och idag mår jag väl som jag förtjänar men ibland kan man ta värken för att man ändå har en nöjdhetskänsla i kroppen.

En bra och trevlig helg en härlig måndag med allehanda ting.

 

Mediterat.

 

Frukost med jordgubbar, k-special och naturell youghurt och kaffe.

 

Ska in i duschen och sen åka till apoteket.

 

Kroppen ömmar och händerna framförallt känns tunga.

Begynnande huvudvärk och allmänt stel - så är dagens status - pigg nja - inte som jag skulle vilja känna mig - vädrets makter kanske också har sina fingrar med i detta spel.

 

Fibro är inte kul.

 

Mina armar strejkar och vet inte vad jag skall göra...

 

Kroppen tokar sig rejält denna dag,,,,,aj aj aj aj,,,,med både det ena och andra. Varför ????

 

Men livet pågår som vanligt,,,eller hur ?

 

Nu skall jag vandra vidare denna dag,,,,,,,,,,,,,,,må gott och var rädd om dig och de dina.

 

Lämna gärna ett spår på din vandring runt i bloggvärlden....

  

 

 

   

 


"Om också glädjen har bråttom, så föregås den av en lång tid av förhoppningar och den stannar länge i minnet efteråt."

 

(Jean Paul)

Av Ulla - 1 juli 2013 10:21

 

 

 

Måndag 1 juli

 

Namnsdag

 

Aron Mirjam

 

Nationaldag

 

Burundi Ghana Kanada Rwanda Somalia

 

 

  Morning alla !

 

Nu är juni månad slut.

 

Jag tog en liten bloggpaus och for till Värmland i fredags med maken och bodde på hotell några dagar.

 

 

Hälsade på vänner och hade det bra.

 

En skön helg och vi lämnade stöket hemma med flyttkartonger.

 

Idag så är det blött ute men som tur är så är det torrt inne och här finns att pyssla med som sagt.

 

Hoppas du haft en fin helg ......

 

 

 

 

 

 

Presentation


Välkommen till min blogg TANKEHOPP...

Jag lever alltid på (hoppet)
Hoppet är en vaken dröm. Aristoteles (384 f.Kr-322 f.K


Jag en kvinna från Göteborg som tömmer mina innersta tankar, känslor och andra händelser här i denna blogg. Det kommer att

Bloggar jag gärna besöker

Länkar

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards