Direktlänk till inlägg 13 augusti 2012

Zvammel i eftermiddagen,,,

Av Ulla - 13 augusti 2012 16:35

  Den här som lyste försvann,,,,,,

 

När jag kom ut från den goda stunden med massage så började det regna,,,attans,,,

 

Nu skall jag bara vara,,,,,,,ikväll blir det tv med allsång,,,,OS är slut.

 

Ha en skön kväll,,,,,,,,,,,,,,,,

 

   

 

Steget

 

Jag måste ge mig själv en dag, då min tanke får sväva fritt. En dag då jag tar mitt första steg och vet att det steget är mitt. Jag vill vakna upp i ett eget rum, resa mig upp och stå på golvet en stund och fråga mig själv åt vilket håll ska jag gå. Ett steg i sänder. Och sedan ett steg till. Det är härligt att se vad som händer. När man går åt det håll man själv vill. Jag måste fråga mig själv vem jag är och varför jag gör det jag gör. Jag kan inte leva med dörren stängd och mitt liv står utanför. Och ropar man på mig från alla håll så svarar jag: – Vänta en stund. Idag vill jag följa min egen röst. Idag är jag ingens hund – ett steg i sänder. Och sedan ett steg till. Det är härligt att se vad som händer när man går åt det håll man själv vill.

 

/Kent Andersson

 

   

 

Citatet

 

"Syftet med att skriva är att underblåsa svaga idéer, fördunkla rättframma resonemang och förhindra klarhet. Med lite övning kan skrivandet bli till en skrämmande och ogenomtränglig dimma"

 

- Bill Watterson

 

  

 

 

 
 
Livets Guldkorn

Livets Guldkorn

13 augusti 2012 19:20

Hej!
Vad glad jag blev över ditt besök hos mig :)
Så trevligt, för då hittade jag till dig.
Många vackra ord och tankar du bjuder på, tänkvärt och värmande.
Ha en fin vecka
Ann-Louisekram

http://livetsguldkorn.blogspot.com

Ulla

14 augusti 2012 18:57

Detsamma,,,,,kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

17

Av Ulla - 17 mars 2017 13:23


           

15

Av Ulla - 15 mars 2017 09:00

       Man lär sig kompromissa. Foträta skor hade jag svurit på att aldrig ha.   Lilla Fruntimret        tack ...

14

Av Ulla - 14 mars 2017 08:45

   ,,,,lycka och lycka och lycka       Lycka är mycket enkelt.   Det är bara god hälsa och ett dåligt minne.   Ernast Hemingway      ...

Av Ulla - 13 mars 2017 10:10


         

12

Av Ulla - 12 mars 2017 13:21


      Tack

Presentation


Välkommen till min blogg TANKEHOPP...

Jag lever alltid på (hoppet)
Hoppet är en vaken dröm. Aristoteles (384 f.Kr-322 f.K


Jag en kvinna från Göteborg som tömmer mina innersta tankar, känslor och andra händelser här i denna blogg. Det kommer att

Bloggar jag gärna besöker

Länkar

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18
19
20
21
22
23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards