Direktlänk till inlägg 1 augusti 2012

Hopp hopp fallera det är en ny dag,,,,ny månad,,,

Av Ulla - 1 augusti 2012 09:55


 

 

 

 

Bloggeri bloggera... ..hoppsan fallera

Osynlig? osynlig osynligare osynligaste.... känns så....

 

Hejsan igen !

 

JUST NU: morronkaffe *GOTTIGT* den goaste av alla kaffestunderna på dagen...

 

Det är den 1 Augusti idag,,,juli är slut.

Namnsdag Per

Nationaldag Benin Schweiz

 

Hallå sommaren vart tog du väen ?

 

Vet inte riktigt vad jag ska skriva om idag, men vill ändå skriva något.... Åtminstone för att säga hej till er alla mina kära bloggvänner. .

 

Vaknade med insikten att mycket av det som varit inte längre är och mycket av det jag släpar på är ju bak i ryggsäcken…kanske dags att dumpa av en massa.

 

Klädde mig ordentligt och tog en morronpromenad väl hemma igen så åt jag frukost med gubben och tittade lite på Nyhetsmorgon på tv4.

 

Väderprat……sol,blåst, moln både gråa o svarta…    .. Ja, då blev det lite "prat" om vädret i alla fall ;-)

 

Funderar lite på bloggeriet... man vill ha många läsare... många kommentarer... Men egentligen är jag inte ute efter det utan bara att få skriva av mej lite d å å då och då kvittar ju kommentarerna å läsare Men de e ändå kul få respons å åsikter...

Men jag vet inte... blir svårare å svårare komma på bloggämne för det ska vara intressant... funderar på lägga ner bloggen men då vet jag att jag kommer ångra mej... men e inte riktigt samma sak här inne längre... Lägger folk ner sina bloggar, går vidare någon annanstans eller bara tröttnar? Livet går vidare vare sig man vill eller inte... å det går undan... vissa saker skulle man fixa innan de e försent... vissa saker skiter man i...

Hur ska man veta när inte livet har ett facit... tänk va enkelt de vore... att när man stöter på något svårt bara slå upp de i facit å se hur man ska hantera...

 

  Sverige har fått sin första OSmedalj…bra.

 

Jag är så glad för mina fina bloggarvänner!

Ni är guld värda! ♥

Och jag är tacksam för att ni finns!

Så var rädd om er och njut av livet!

 

Nu kommer det mer ord,,,,,,

 

“Think long and hard about that move. It’s just a reaction. Not a solution.”

Unknown

 

  

 

Det är inte varje moln som föder en storm.

William Shakespeare

 

  

 

Levnadskonst är konsten att använda erfarenheten - sin egen och andras.

Herbert Samuel

 

  

 

Fånga Dagen !

Fånga Ögonblicket !

Fånga Stunden !

   

 


Och TACK så hemskt mycket för era kommentarer små mail och annat ibland lite hemligt !!!

Det är så roligt att logga in här och se att man har några kommentarer eller annat.

 

 

Lever på HOPPET som vanligt    

 

 

  

 
 
Ingen bild

Sanna

1 augusti 2012 11:56

Jag tror att just tanken att komma på något att skriva om kan hindra skrivandet. Som du sa du skriver för din skull - vad är då närmast dig just i skrivandets stund? Det är väl det du ska skriva om - ibland kanske lite dolt men så du vet (om det är för privat).
Så tänkter jag :)

Ulla

1 augusti 2012 16:54

Du har nog rätt i detta Sanna,,,,tack för dina ord och tack för titten,,,,

 
Tweety

Tweety

1 augusti 2012 20:51

Canvas tävlingen avslutad, kolla in & se om det var du som vann!

http://tweety26.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

17

Av Ulla - 17 mars 2017 13:23


           

15

Av Ulla - 15 mars 2017 09:00

       Man lär sig kompromissa. Foträta skor hade jag svurit på att aldrig ha.   Lilla Fruntimret        tack ...

14

Av Ulla - 14 mars 2017 08:45

   ,,,,lycka och lycka och lycka       Lycka är mycket enkelt.   Det är bara god hälsa och ett dåligt minne.   Ernast Hemingway      ...

Av Ulla - 13 mars 2017 10:10


         

12

Av Ulla - 12 mars 2017 13:21


      Tack

Presentation


Välkommen till min blogg TANKEHOPP...

Jag lever alltid på (hoppet)
Hoppet är en vaken dröm. Aristoteles (384 f.Kr-322 f.K


Jag en kvinna från Göteborg som tömmer mina innersta tankar, känslor och andra händelser här i denna blogg. Det kommer att

Bloggar jag gärna besöker

Länkar

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18
19
20
21
22
23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards