Alla inlägg under juni 2012

Av Ulla - 8 juni 2012 07:15

Visste ni att fredagar enligt gamla traditioner inom vissa kulturer ansågs tillhöra venus skönhetens och hälsans gudinna. Så  vad kan egentligen vara bättre än att starta ett nytt hälsosamt leverne just idag. Bara att sätta igång.

Av Ulla - 7 juni 2012 23:15


Till dig!



Jag önskar jag fick säga det på riktigt.



Men jag gör det så här istället:


GODNATT!


 


Av Ulla - 7 juni 2012 18:48



" Det är ingen mening att kolla i backspegeln. jag ska ändå inte åt det hållet ! "

Av Ulla - 7 juni 2012 16:18



Medan vi väntar på sommaren vill jag bjuda på en "godisbit" att smaka på


Det är ett utdrag ur Bondekantaten, av Johann Sebastian Bach som jag tycker väldigt mycket om.


Smaka på den


Nu grönskar det i dalens famn

Nu doftar äng och lid Kom med, kom med på vandringsfärd i vårens glada tid

Var dag är som en gyllne skål

Till bredden fylld med vin

Så drick min vän, drick sol och doft ty dagen den är DIN

Av Ulla - 7 juni 2012 16:16



  Våren   


Så snabbt förrinner ett år, och så snabbt de dagar förgår

Som ska föra oss fram till nästa vår

Men hoppet som ger oss tröst

Sopar bort var höst i vårt bröst

Nu är skuttande våren här

Ja våren är allas längtan

Ja våren är allas längan

Ja våren är hela vår längtan


Ett utdrag ur Antonio Vivaldis, De Fyra Årstiderna , med Åke Catos text.

Av Ulla - 7 juni 2012 10:41






Torsdag 7 juni





Namnsdag Robert Robin

   

,,,,,hej hej,,,,


Det är en mulen och regnig dag idag.


Idag har älskade sonen namnsdag,,,ett av hans namn är detta dock inte tilltalsnamnet,,,,,,namnet är efter min farfar.


Dagen började med meditation, sedan en sväng till sjukgymnasten och sedan till vårdcentralen. Nu hemma och halv ett kommer ett par goda vänner på lunch.

Så ser min dag ut.


Fånga Dagen !



Önskar dig en bra dag.




 





Tack för att du tittade in hos mej! Jag blir jätteglad om du skriver en kommentar! ♥ ♥ ♥





Av Ulla - 7 juni 2012 10:38

............läste just nåt som gör mig rent förb****d!! Vi som är sjuka, både med kroppsliga o själsliga sjukdomar, kämpar inte tillräckligt, vi tänker inte positivt, vi har tydligen själva "dragit på oss" vår sjukdom genom ett felaktigt tänkande....vi kan visst bli friska om vi lär oss att "hantera" eller äta "ditten o datten"... genom "mindfulness"eller annat blahablaha!! Såå när alla lärt sig detta kommer vi att leva i all evighet...jippeee...cancer, hjärtsjukdomar, depressioner, störningar av alla sorter, diabetes o andra sjukdomar är som utplånade!!!Ser verkligen fram emot att bli ca 200 år gammal...OM jag kan lära mig tänka rätt då förstås...



Vad säger ni ?

Av Ulla - 6 juni 2012 23:00



Nalles Godnattdikt





En liten nalle måste ha åtta kramar varje dag fyra pussar och en slurk honung ur sin honungsburk


En liten nalle måste sova många timmar vill jag lova annars blir han mycket trött godnatt, godnatt och sov så sött!





Carin Virsen

Presentation


Välkommen till min blogg TANKEHOPP...

Jag lever alltid på (hoppet)
Hoppet är en vaken dröm. Aristoteles (384 f.Kr-322 f.K


Jag en kvinna från Göteborg som tömmer mina innersta tankar, känslor och andra händelser här i denna blogg. Det kommer att

Bloggar jag gärna besöker

Länkar

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards