Alla inlägg under juni 2012

Av Ulla - 6 juni 2012 15:23

Just det, men var är nu sommaren????


Hej !


Onsdag 6 juni


Namnsdag: Gustav, Gösta


Den 6 juni är det Sveriges Nationaldag och vår fina svenska flagga vajar stolt lite varstans i vårt avlånga land :-)


Gårdagen bestod av vindar, sol och skurar.

Men för att se det positiva i det hela, så kommer det alltid sol efter regn:)


Min dag igår var inget bra.


Står i alla fall upprätt idag men mår inget vidare. Denna Nationaldag firades med lunch hemma hos mamma och till seneftermiddagen kommer det fikafrämmande,,,,

så ser min dag ut.



Ha en fin nationaldag.


  


Dagens tänkvärda


Stirra dig inte blind på en stängd dörr. Det kan finnas en öppen bredvid.


/Okänd

Av Ulla - 5 juni 2012 18:29

,,,,,,,,,,,,,, idag är det Tisdag och redan kväller,,,,,



Blir sittandes som ett fån med tangentbordet i knät å vet inte vad jag ska skriva.


Oj, så vemodigt det kännts idag.


Vet att det blir alltid så tjatigt att bara prata väder. Men nog blir vi påverkade av vädret alltid. Så bara så ni vet så är det väder även denna dag.


Det finns många saker jag gillar med bloggandet. Ett av dem är att man blir aldrig avbruten, det är bara att surra på och då kan det vara roliga, tråkiga,hemska ja allra möjliga saker man skriver om.




Tack för att du tittade in hos mej! Jag blir jätteglad om du skriver en kommentar!



♥ ♥ ♥



Dagens citat "Nog finns det mål och mening i vår färd - men det är vägen, som är mödan värd." källa: Karin Boye

Av Ulla - 4 juni 2012 10:02


Hej hej MÅNDAG,,,


Dagen den 4 juni


Namnsdag Solbritt Solveig


Nationaldag Tonga


Ibland tänker jag med glädje på att hela livet har varit en resa på väg mot just detta ögonblick. Då känner jag en sådan tacksamhet över att jag är jag. Jag har levt i 58 år och har precis som alla andra upplevt både eländiga och underbara ögonblick. Alla eländiga och underbara ögonblick kommer att fortsätta,,,så är det bara. LIVSGNISTA!! Ja det måste man ha hur jäkligt det än är!!!Jag har varit med om en hel del tråkigheter men har orkat upp igen!!!!!

  

Det är en himla massa väder tycker jag allt. Inte kan man tro att det är juni precis. Den bistra sanningen är - blåst och kallt.


Ja vad händer denna dag. Tvättstugan skall intas kl 12 sedan är det inte mycket mer denna dag, Ingen morgonpromenad men har mediterat och skall träna hemma sedan.


  


 


  


Om du inte är bra på att älska dig själv ....... ..... kommer det att bli svårt för dig att älska någon annan eftersom du kommer att missunna den personen all den tid och kraft som du inte unnar dig själv.


- Barbara De Angelis -


  

" Syftet med livet är att utvecklas som människa. Att verkligen inse vår egen sanna natur - det är vad var och en av oss är här för att göra."





- Oscar Wilde -


 


Lever på Hoppet som vanligt  



Ha en bra dag,,,

Av Ulla - 3 juni 2012 17:51


Moln


Moln kan ha de mest förunderliga former och färger. När de inte täcker himlen med ett enda grått stort täcke så kan de vara ganska vackra att titta på, speciellt när solen lyser ner. Det är något speciellt med moln.  Tonvis med vatten som svävar över våra huvuden, men samtidigt kan de se så fjäderlätta ut. Och det är fridfullt att titta på dem, om det inte är åskmoln förstås ;)

Men åskmoln kan vara hätfiga att titta på och även höra obland.

Av Ulla - 3 juni 2012 12:12

 



Kärringen börjar bli.. ... riktigt gammal och grå! Vikten går bara uppåt..och ibland neråt,,,. fötter, ben, armar och ansikte allt gör ont ,,,,Rynkorna blir fler och fler... Jag är slut helt enkelt... förbrukad... dags att kassera! Hm undrar om det är något som går att återvinna?


Så där nu tar vi nya.. ... andetag!

Nu har jag kommit över "SKIT" inlägget... eftersom jag är en överlevande människa så ger jag inte upp, man kommer alltid på en annan lösning bara man ger sig tid. Problemet är kanske inte riktigt löst ännu, men det ordnar sig säkert!


  


Livet ... inte ett problem som ska lösas, utan en verklighet som ska upplevas Vi ska alla dö en dag, men alla andra dagar ska vi leva.


- P.O Enquist -


  


Hej på er denna söndag,,,,det är sol och 10 grader varmt en vind som yr o fy attan vad kallt.

Har varit ute med maken på promenad och även gjort ett skoaffärsbesök.

Denna dag ,,,åter en slappardag har ont och mår inget vidare....




  


Dagen ger dig en gåva. Den ger dig tjugofyra timmar, att använda så meningsfullt som möjligt. Låt denna dag ge dig insikt, om den fantastiska styrka du har inom dig. Låt lugn och ro infinna sig när dagen är slut.


- Okänd Författare-


  

Njut av din dag !


Imorgon är en ny dag !


Av Ulla - 2 juni 2012 10:35

 


  Gomorron världen,,,,,


En underlig värld vi lever i och underligare blir den. Galningarna blir fler och fler och våldets karaktär accelerar till att bli än grymmare ! Docenten som i svartsjuka skar av sin fd frus läppar och ÅT upp dom. Inte ångrar han sej heller och det var hedersrelaterat stod det i tidningen. En annan manlig läkare, har medvetet smittat ner sina älskare med HIV, en läkare ska rädda liv och inte tvärtom. Läkaren blir inte av med sin tjänst. Båda tjänstgjorde på Karolinska Sjukhuset!! Flickan som hittades hängd...troligtvis hedersrelaterat.

En ny drog på väg till Sverige, som får människor att bli kannibler. Dårskapens tid är här. Men vad händer..........varje dag är det något. Det spelar ingen roll var man bor i hela vårt land händer det saker.

Men nu inte bara tråkiga och hemska saker.


Såg du Le´ts Dance..? Anton Hysén vann och visst var han bra. En go kille tycker jag. Tråkigt bara att nu är programmet slut.


Idag denna lördag 2 juni tar vi det lugnt,,,igen....en lååång frukost och kaffet har ännu inte druckits,,,men KAFFET puttrar i bryggaren så snart kommer det att bli en efterlängtad mugg. 

Väder,,,,solen skiner, moln en hel massa, kallt och blåsigt,,,vart är värmen,,,ja fy men den kommer,,,,

Gubben river gamla papper så han har att göra,,,,vi rensar och rensar överallt,,,bort bort med gammalt.





Vad händer mer ? Ja vi har inga planer alls denna dag. Men vet vet något kanske det blir.


Namnsdag idag har: Roger och Rutger..............Grattis till er....






Nationaldag: Italien


  







Ha nu en fortsatt trevlig dag var rädda om er och varandra, lev här och nu, njut av varje ögonblick. Sörj inte gårdagen och oroa er inte över morgondagen, det som varit har varit och det som skall komma, det kommer, var dag har sitt. Ta vara på denna dag och dess guldkorn, för denna dagen kommer inte åter och livet går inte i repris. Guldkornen finns där alltid, de är bara svårare att se dem vissa dagar, då man har tråkdagar, men de finns alltid där.... Kom ihåg att du är värdefull och unik och att du duger som du är, du har rätt att vara den du är, bli accepterad och respekterad för att du är den du är. Dagarna blir vad man gör dem till, livet lika så.....


 


FÅNGA DAGEN !


Tack för titten,,,lämna gärna ett litet spår.

Av Ulla - 1 juni 2012 15:35



När jag stack ut huvudet för en stund sedan på balkongen för att kolla hur många grader det var konstaterade jag att sommaren blev kort i år. Just nu i skrivandets stund så är det 9 grader här i Göteborg....brrrrrrrrrrrrr........så ruggigt.


Ha en skön dag med vad du nu gör....jag fixar o donar hemma med kärleken,,,,,

Av Ulla - 1 juni 2012 15:28

Var glad min själ åt vad du har

Nu har du hundra sommardar

Och detta är den första

När solens lopp till ända tar

Då har du nittionio kvar

Och någon blir den största

Giv noga akt på var du står

I morgon blir med ens igår

Det går så fort att vandra

Lägg märke till att vad du får

Är hundra sommardar per år

I morgon är den andra!


Diktat av Alf Henriksson

Presentation


Välkommen till min blogg TANKEHOPP...

Jag lever alltid på (hoppet)
Hoppet är en vaken dröm. Aristoteles (384 f.Kr-322 f.K


Jag en kvinna från Göteborg som tömmer mina innersta tankar, känslor och andra händelser här i denna blogg. Det kommer att

Bloggar jag gärna besöker

Länkar

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards