Alla inlägg under juni 2012

Av Ulla - 1 juni 2012 09:23

 



"jag säger då det så har jag inget sagt..."


Virrvarr


Ja nu är det nog dags att släppa lös lite tanketrådar av alla möjliga slag.


  Godmorgon =) Sommarvärmen försvann och istället har vi 9 grader nu på morgonen. Lite trist tycker jag. Men den kommer tillbaka, bara håll ut!


Allt bra med er?

Migränen från igår är borta,,,allt som vanlig med allt annat.


Ny dag.


Ny månad.....sommarmånad


  Fredag 1 juni  


Namnsdag: Gun, Gunnel


Nationaldag: Samoa


Denna dagen,,,en del ärenden denna dag och lite städning, träning.


Hörde på tv och radio att............. ”Anders Behring Breivik kommer att vara isolerad från medfångar under lång tid och kommer i stället att få socialt umgänge som Ila-fängelset hyr in.” Professionellt sällskap minsann. Och inhyrt. Va ??? Hmmm… min snuskiga hjärna tänker som den gör om detta. Jaja, det tror jag vad jag vill om

.

Annars ser jag fram emot kvällens Let´s dance! Så underbart. Final !


Mys med räkor,,,kanske lite vin.


 Lever som vanligt på HOPPET


 


  


 Tankekorn

Jag undrar om jag blivit förändrad i natt? Låt mig tänka. Var jag densamma som klev upp i morse? Jag tror nästan att känslan är lite annorlunda. Men om det inte är detsamma, är nästa fråga `Vem är jag i denna värld´ Är det de stora pusslet?


   



Ha nu en fortsatt trevlig dag denna fredag den 1 juni var rädda om er och varandra, lev här och nu, njut av varje ögonblick. Sörj inte gårdagen och oroa er inte över morgondagen, det som varit har varit och det som skall komma, det kommer, var dag har sitt. Ta vara på denna dag och dess guldkorn, för denna dagen kommer inte åter och livet går inte i repris. Guldkornen finns där alltid, de är bara svårare att se dem vissa dagar, då man har tråkdagar, men de finns alltid där.... Kom ihåg att du är värdefull och unik och att du duger som du är, du har rätt att vara den du är, bli accepterad och respekterad för att du är den du är. Dagarna blir vad man gör dem till, livet lika så.....


Fånga Dagen !

Presentation


Välkommen till min blogg TANKEHOPP...

Jag lever alltid på (hoppet)
Hoppet är en vaken dröm. Aristoteles (384 f.Kr-322 f.K


Jag en kvinna från Göteborg som tömmer mina innersta tankar, känslor och andra händelser här i denna blogg. Det kommer att

Bloggar jag gärna besöker

Länkar

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards