Alla inlägg under april 2013

Av Ulla - 8 april 2013 16:45

Avgifter på Facebook 

 

 

Det kan snartbli dags att lätta på plånboken om du använder tjänsterna på FB. Det är redan verklighet i Storbritannien. Taxan för ett meddelande varierar och har du många följare, vänner antar jag, blir det dyrare att kontakta dig. Är du dessutom en kändis kan det kosta upp mot 100:- för ett enda meddelande. Meddelanden till ”vänner” kommer att vara som idag, men till andra blir det en kostnad. FB vill tjäna pengar på sin sajt, men det kan också bli dödsstöten om många hoppar av. Jag kan tänka mig att det bara är en början för betaltjänster på FB. Hur gör du om/när man ska betala för olika tjänster på den svenska sidan? Det har faktiskt redan börjat fast i lite mindre skala i Sverige – än så länge!

 

 

Av Ulla - 7 april 2013 09:00

 

 

 

 

Söndag 7 april

 

Namnsdag: Irma, Irmelin

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Idag blir det en mammadag,,,hämtar henne så får hon lite mat och annat här och övernattning sedan imorgon blir det handling och lite pyssel hemma hos henne...lördagen var såååå ensam...alltid värre när inte kära syster är hemma...Min syster och svåger är i Italien för att hälsa på en av sina döttrar med familj....

 

 

Ha en skön söndag !

Av Ulla - 6 april 2013 18:44

 

Av Ulla - 6 april 2013 11:05

 

 

Lördag 6 april

 

Namnsdag Helmi Vilhelm

 

   

 

Det finns inget bättre skönhetsmedel än lycka.

Blessington

 

VERKLIGT MOD ÄR INTE HÅRDA MÄNS RÅA STYRKA UTAN ATT BESTÄMT VISA INRE KRAFT OCH KLOKHET.

alfred north whitehead (1861-1947)

 

  

Gomiddag alla solstrålar !

 

Solen skiner ute och det är bara så underbart väder.

Allt väl här..   

Hoppas det är så med er också!

 

Våren är på G och det känns ljuvligt ju.. Snart är sommaren här =)

 

Livet pockar på med allehanda saker som ska lösas.

 

En promenad hägrar för mig och maken om en stund.

 

Ha en fin lördag !

Av Ulla - 5 april 2013 08:45

 

   

 

”Se frihetens rymd och ljus så mal i själens kvarn till stoft att spridas i vind all oro, allt ångestfyllt. Plantera sen varsamt, ömt blommor i dina ruiner.

 

 

(Gunilla Ekström)

 

    

 

 

Hej hej,,,det är fredag idag och Iréne och Irja har namnsdag denna dag den 5 april.

 

Min meditationskväll var lika skön som vanligt igår.

 

Dagen idag en liten köprunda till Netto och Willys men först kilar jag iväg på sjukgymnastik vilket skall bli skönt.

 

Lite lätt städning skall även göras och en promenad lite senare.

 

Njut av ljuset och solen....Vår !

 

Ikväll skall vi titta på Let´s Dance och bara ha det bra.

 

Vad som händer mer,,,ja vem vet,,,,kanske något....

 

Ha en bra dag !

 

    

Av Ulla - 4 april 2013 18:30

Trots att jag har sett denna fantastiska filmen flera gånger så blir jag alltid lika berörd. En i filmen ovan har gått på min gamla skola och jag har även andra i min närhet som har drabbats av cancern. Fortsätt sprida denna filmen för alla som har drabbats, för att de kämpar! ♥

 

 

 

Av Ulla - 4 april 2013 10:11

 


 


Mediterat

 

Sol

 

Blå himmel

 

Värk

 

Promenad i morgonkylan


Ikväll min älskade kurs

 

Pyssel

 

En ny dag i alla fall.....

 

Ord ord ord.....




Av Ulla - 3 april 2013 17:00

 

 

Moralens väktare är aldrig bekymrade för sig själva, utan bara för andra.

 

 

Helge Krog (1889-1962)

Presentation


Välkommen till min blogg TANKEHOPP...

Jag lever alltid på (hoppet)
Hoppet är en vaken dröm. Aristoteles (384 f.Kr-322 f.K


Jag en kvinna från Göteborg som tömmer mina innersta tankar, känslor och andra händelser här i denna blogg. Det kommer att

Bloggar jag gärna besöker

Länkar

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26
27
28
29 30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards