Alla inlägg under april 2013

Av Ulla - 10 april 2013 15:23

 


Jösses vad det kvittrar ute denna dag,,,,,

Av Ulla - 10 april 2013 15:21

Världen håller andan 

 

Nordkoreas galne ledare Kim Jong – Un har hållit låda ett par veckor nu och skramlar med vapenhot. Frågan är om han har en stor trut eller om han tänker göra allvar av sina idiotiska hot. Gud sig förbarme över hans folk. Vad har dom stackars nordkoreanerna gjort för att få sådana ledare. Den ene värre än den andre. Det räcker inte med att folket svälter, pengar finns till kärnvapen och allt annat inom krigsmakten! Länder runt omkring rustar upp för att möta eventuella missiler och angrepp. Stackars, stackars människor som har en sådan ledare.

 

Ja vad säger man,,,,,,,

Av Ulla - 10 april 2013 10:32

Onsdag 10 april

 

Namnsdag Ingvar Ingvor

 

  

 

VERKLIGT MOD ÄR INTE HÅRDA MÄNS RÅA STYRKA UTAN ATT BESTÄMT VISA INRE KRAFT OCH KLOKHET.

alfred north whitehead (1861-1947)

 

 

Gomiddag alla solstrålar !

 

Solen skiner ute och det är bara så underbart väder. Allt väl här...nästan i alla fall. Hoppas det är väl med er också!

Våren är på G och det känns ljuvligt ju..

Snart är sommaren här =)

Livet pockar på med allehanda saker som ska lösas....varje dag.

 

 

 

 

 

 

 

Ha en bra dag !

Av Ulla - 9 april 2013 15:47

 

 

 

 

Jag blir så varm i    av att ha fina vänner omkring mig....

Av Ulla - 9 april 2013 15:45

  

 

Dagen idag har tillbringats med bilkörning med vänner till Orust,,,,till en affär det det finns allt mellan himmel och jord Göksäter ett miniUllared/Gekås,,,,,, på hemvägen blev det en tur till kexfabriken i Kungälv för lite inköp.

 

Det blev en bra dag.

Av Ulla - 9 april 2013 15:42

 

 

    

 

Jag blir alltid lika förvånad när folk ljuger.

Vuxna människor som hittar på och slingrar sig.

Och som inte förstår att man genomskådat dem.

 

Det blir liksom lite komiskt.

 

 

Av Ulla - 8 april 2013 16:47

Om du vill att andra ska vara lyckliga, visa medkänsla. Om du själv vill vara lycklig, visa medkänsla.

 

Dalai Lama

 

  

 

Ett liv utan sorg är som en målning utan skuggor...

 

Frank Grane

 

  

För ett ögonblick svindlade tanken om att kunna ”fånga vinden” och låta sig föras med den mot ett okänt mål,,,så tänkte jag på den promenad jag gjorde tidigare idag,,

 

Här inne på bloggen är jag så pinsamt verksam !!! (gnäll gnäll)

 

Jag känner livet inom mig, som farbror Nilsson (Allan Edwall) i Madicken sa.

Funderar mycket under mina promenader. En massa konstigheter kan det bli,,,hmm,,,, Tänk om man hade en egen måne att sitta och dingla med fötterna på. Så skönt det skulle vara…..där skulle man sitta och tänka och fundera bäst man ville. Varför skall man behöva tänka o fundera så mycket.

Kris är en ny möjlighet… Kris är ett ord som vi använder om något som är tungt och svårt och det är ju också så vi ser på ordet. Att gå igenom något svårt ger oss möjlighet att omvärdera oss själva och våra förutsättningar. Hoppet växer när vi faktiskt märker att vi kan mer än vi tror. Jag lever på hoppet som vanligt,,,,

Idag har jag en fruktansvärd värk i min kropp. Jag vet att jag klagar hela tiden. Men detta är min blogg o där skriver jag precis vad jag vill.

Det gäller att ta vara på livet här och nu för nuet är det vi säkert vet……Varje sekund Du ältar det förflutna…är en sekund Du stjäl från Din framtid.,,,o jag vet att jag ältar stundtals,,,varför,,,hur,,,men ,,,,,vad,,,!!!??? .

Varje minut som du låter dina problem få all uppmärksamhet ger dig en minut mindre för att hitta lösningar.....av Robin Sharma ………om framtiden vi inget vet dock kan vi försöka påverka. Ett ordspråk säger Fyll inte livet med dagar utan dagarna med liv Att leva är inte tillräckligt.

Solsken, frihet och en liten blomma måste man också ha! Jaha detta inlägg vart en salig blandning men jag har visat mig i alla fall,,,, En fundering till,,,,haha jag är inte klok,,,, Ibland funderar man vad man har så kallade vänner till. Är inte ordspråket—— tjänster o gentjänster!!!??? Men det funkar ju ALDRIG tycker jag. Man ska bara ge tjänster…..=(( Då är man förbannat bra. Kanske är dom inte vänner dom man tror sig är sina vänner. Funderat ett tag på detta. Men kommer säkert aldrig att få ett svar.

DET GÄLLER INGEN HAR PÅ BLOGGEN UTAN DETTA ÄR MINA FUNDERINGAR...

 

 

Nåväl,,,,nu är det eftermiddag och snart kväller,,,ljust ute av en lysande sol.

Mamma har sovit här i natt och sedan hjälpte vi henne att handla och lite pyssel hemma hos henne.

På morgonen tog jag en ensam promenad.

Kom hem för en stund sedan då jag var hos sjukgymnastenoch tränade....kändes bra.

Solen värmde denna dag.......

 

Vår vår,,,,  

 

Nu skall vi äta fisksoppa.

 

Imorgon blir det en bilutfärd med några vänner.....vi styr kosan till Orust bl.a

 

Ha en skön fortsättning på denna dag och kväll.

 

   

Det finns inget bättre skönhetsmedel än lycka.

Blessington

 

 

 

Presentation


Välkommen till min blogg TANKEHOPP...

Jag lever alltid på (hoppet)
Hoppet är en vaken dröm. Aristoteles (384 f.Kr-322 f.K


Jag en kvinna från Göteborg som tömmer mina innersta tankar, känslor och andra händelser här i denna blogg. Det kommer att

Bloggar jag gärna besöker

Länkar

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26
27
28
29 30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards