Alla inlägg under januari 2013

Av Ulla - 17 januari 2013 04:15



Torsdagnatt,,,,morgon,,,,

 

Undran gnager.

Åter en natt av funderingar.

Idag blir det sjukhusbesök och undersökningar,,,,vill inte,,,


Måste,,,,,kan inte sova,,,,,inte sova,,,,,


Dricker te,,,,,

klockan tio måste jag vara pigg,,,,

då skall jag vara där,,

lägger mig en stund,,,,

Önskar lite sömn,,,,,

Av Ulla - 16 januari 2013 10:59

Dagens citat


"Den största lyckan är att veta att någon behöver en."


källa: Antony Ceterell



  


Det är onsdag idag,,,,,vinter fortfarande,,,snö och just nu 3 minusgrader...


Dagen är i alla fall fin,,,solen skiner.


Allt som vanligt,,,,,bra eller dåligt ? Ja det är som det är.


Nya olyckor ute på vägarna...i Sverige,,,,


Helikopterkrasch i London....


Idag har vi haft besök på morgonen av vår husvärd som grejade köksfläkten,,,,sedan blir det en sväng till tvättstugan och en promenad i kylan.


Önskar att ni får en bra dag,,,,,


 

Av Ulla - 15 januari 2013 16:19


 



Som jag väntat på ett helgon

Jag har väntat så

Som ett smycke

Jag förlorat och aldrig återfår

Barnet är nyfött

Blottat och bart

Jag skriver utan ord,

I en bok med blanka sidor

Som ett sandkorn

Som en flinga Alabasterblek

Som en droppe

Faller ljudlöst

När jag inget vet

Hela mitt minne har suddats ut

Och här finns ingenting utom en bok med blanka sidor.


~ En av Peter LeMarcs underbara texter. ~

Av Ulla - 15 januari 2013 14:50

 

Hej,,,


Tisdag ,,,,o titta vilken vacker bild jag hittat,,,,

 

Snön faller och det är några grader kallt denna dag.

 

Min dag idag,,,,fotvård,,,,,efter mig maken ...sedan sammanstrålade vi på stan och vandrade runt lite,,,åt lunch,,,sedan en liten vandring till,,,,,köpte med en god kaka och tog spårvagnen hem och nu så skall vi dricka kaffe.

 

Hoppas du har en fin dag,,,,,,

 

 

 

Vilka olyckor det varit denna dag,,,,,,en som snodde ett tåg och körde i i ett hus,,,????

 

Masskrock i Skåne,,,,,,

 

Usch och fy vad hemskheter det händer.......

Av Ulla - 14 januari 2013 18:38


 

Måndagkväll,,,,,,


Hej folket !



Tänkvärt om HOPP

  

Ett nytt liv börjar för oss med varje ögonblick.

Låt oss gå framåt med glädje för att möta det.

Vi måste fortsätta, vare sig vi vill eller inte, och vi kommer att klara oss bättre om vi riktar blicken framåt än om vi ser tillbaka.

"Jerome K. Jerome ( 1859-1927)

   

Det har varit en bra helg,,,,,middag hos goda vänner på lördagen,,,,,,söndagen tillbringades i Lilla Edet hos goa vänner,,,,,,,


Ont krut förgås inte så slätt, när kroppastollen är på en väldigt låg nivå då får man hjälpa den lit på traven med meditation och då bestod morgonens frukost av  kiwi,banan och en skvätt vanilj yoghurt allt ned i mixern, sen blir det härlig smoothie  och till det en stor balja kaffe och en smörgås ,,,rågbröd med skinka och tomat samt en handfull av olika piller.

Sen blev det tv och tidningsläsning.


Så började dagen och så här blev det,,,,, Mammahjälpardag med handling och lite fix hemma hos henne med makens hjälp.

Sedan åkte vi och handlade själva.

Efter detta uppackande av varor och en ny kopp kaffe med lussekatt,,,,så tog jag mig en promenad i snövädret,,,japp idag har det snöat igen,,,,det blev en tur till sjukgymnasten sedan en titt in till en granne och tittade på nya vårgardiner.

 

Jag har skrivit om det här förut, eftersom jag tar upp det igen tycker jag det är viktigt.

Blogga gör jag för att skriva av mig, lufta hjärnan, lätta på trycket, whatever, jag skriver för att lätta på trycket, för mej har det blivit en ventil, ett sätt att sätta ord på tankar, så lätt är det.

Kanske tycker jag annorlunda, eller skriver konstigt men det är mina tankar o funderingar just nu i denna stund.

Jag vet åxå att ibland lämnar jag ut för mycke men men,,,,,för mig är det en dagbok,,,har så mycket som virvlar och far i denna hjärna.

Just här, just nu eller alltid.

Livet handlar inte om tur, det handlar om att hålla dörrar öppna.

Ibland är det fest och ibland bara ett vanligt gnetande i vardagen.

Ibland är man helt nöjd och ibland söker man efter något större, bättre.

Titta både bakom och under alla stenar.

Där finns något vackert, det gäller bara att se skönheten för stenarna är en del av vägen

  


" Det är ingen mening att kolla i backspegeln. jag ska ändå inte åt det hållet ! "



 



Dagens citat


"Den som handlar av kärlek har rätt, även om han inte får rätt."


källa: Peter Egge

  


Igår,,,,,,,,,,,,,,,


Övervägde jag att sluta blogga.

Som ni förstår så tänker jag fortsätta att blogga, åtminstone så länge det är kul och så länge jag har något att visa och skriva om eller tills jag får nästa "spel"...eller tanke om att jag skall sluta,,,,det är så ibland att jag får för mig att sluta och det är när de dumma/löjliga kommentarerna kommer att jag bara klagar, gnäller, skriver tråkigt eller bara pratar om mina sjukdomar,,,,,,men som sagt det är frivilligt att läsa.

Ni kan alltid vara säkra på att det jag skriver står jag för,,,det är mina ord.

Alldeles egna ord.

Kommentarer till Er är alltid ärliga.

Jag är ingen som vänder kappan efter vinden utan jag är som jag är med fel och brister.

Jag är nog ganska snäll och omtänksam.

Jag avskyr orättvisor, missunsamhet, lögner och sådana fall där människor utnyttjar andra för egen vinning...



Så, Ni som vill, får dras med mig ett tag till.



 


♥You ar never alone! All you need to do is to ask angels and following the loving guidance you receive from them."


Birkan Tore


  



Hon inte bara behöll sin underbara figur, hon utökade den en hel del. — Bob Fosse


 



Kom ihåg att du är värdefull och att du duger som du är, acceptera dig själv och var stolt över dig själv, klappa dig själv på axeln, du är din egen lyckas smed, mår du bra mår din omgivning bra. Kom ihåg att du är unik, just för att du är den du är. Klappa någon på axeln och denna någon växer som människa, le mot någon och du får ett leende tillbaka, säg ett vänligt ord till någon och du blir denna någons guldkorn… Varje dag har sina guldkorn, även de grå dagarna, de är bara lite svårare att se dem bara, men de finns alltid där. Kom ihåg att det bor en ängel i oss alla, en del är bara mer vingklippta än andra.


  


Kram och njut av din kväll,,,,

Av Ulla - 14 januari 2013 06:30


 

 

 

När ger människan upp ?

Av Ulla - 13 januari 2013 09:00

 

 

 

 

 

 

BLOGGPAUS hela söndagen,,,,,,,

 

 

Önskar er alla en skön söndag.

 

 

Återkommer på måndag ,,,,tror jag,,,,,

 

 

 

 

 

 

Av Ulla - 12 januari 2013 10:42

  

 

Lördag 12 januari

 

Namnsdag Frideborg Fridolf

 

 

Väder: Snö och grått,,,3 minusgrader....

 

   

 

 

♪♫•*¨*•.¸¸God morgon¸¸.•*¨*•♫♪

 

elller God Förmiddag,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

 

Efter meditation, dusch, frukost bestående av ett kokt ägg, juice, skinkmacka, kiwi och en stor mugg kaffe och en massa medikiamenter, tidningsläsning och tvtittande är jag redo att möta dagen.

Tror jag.

Men jag skall bara vara under dagen

 

Ikväll är vi bjudna på middag till goa vänner,,,trevligt,,,,,och då promenerar vi dit tar ca en halvtimma men med broddarna på så skall det väl gå bra. Men vi tar nog spårvagnen hem,,,,,

 

Ha en bra dag och denna lördag,,,,

 

Var rädd om dig och de dina !

 

Fånga Dagen !

 

 

 

Presentation


Välkommen till min blogg TANKEHOPP...

Jag lever alltid på (hoppet)
Hoppet är en vaken dröm. Aristoteles (384 f.Kr-322 f.K


Jag en kvinna från Göteborg som tömmer mina innersta tankar, känslor och andra händelser här i denna blogg. Det kommer att

Bloggar jag gärna besöker

Länkar

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards