Alla inlägg under januari 2013

Av Ulla - 19 januari 2013 17:45



Vi är blommor driv oss varsamt. Vi är jordens hopp. Låt oss växa vilda och få gå i knopp. Vi är blommor, bryt oss inte. Gränslös är vår glöd. Låt oss växa fria utan våld och död. Ge oss mod att våga glädjas, glädjas tusenfalt. Lita på oss ge oss värme för där ute är så kallt. Vi är barn och vi är många, vi är jordens salt. Lyssna till oss vi är starka vi kan allt, ja vi kan allt.


Barbro Lindgren

Av Ulla - 19 januari 2013 10:00

 

 

 

Lördag hos mig och antagligen även hos dig, eller har det kanske blivit en annan dag, ibland snurrar de väldigt fort.

 

Funderar ibland var dagarna tar vägen, bara fladdrar förbi likt en fjäril.

 

Namnsdag idag har,,,,Henrik och det är den 19 januari...

 

Det e jäkligt konstigt det här med ”livet” tycker jag!

Livet och dess brokiga mängd av happenings, som på ett eller annat vis för oss hit och dit…

Som ger mening åt händelser vi önskade oss vara utan!

Hur bottensvarta perioder kan vända och trots att man stundtals varit säker på att allting bara är skit, så börjar tillvaron ljusna och man kan skratta och le igen!

 

Ätit en god frukost ,,,,,mediterat,,,,,

 

Hoppas du får en bra lördag !

 

Fånga Dagen och dess guldkorn....

 

Var rädd om dig och de dina...

 

   

 

Sitter här med morgonens andra kopp kaffe o lurar lite på allt som hänt och händer!

 


 

Nu e det tajm å greppa dagen… … Å bara njuta av ”HÄR och NU”!:)


,,,,,,,,,det kommer att bli en solig promenad,,,,,,bl.a.

Av Ulla - 18 januari 2013 18:00

 


Ode to a nightingale

My heart aches, and a drowsy numbness pains

My sense, as though of hemlock I had drunk,

Or emptied some dull opiate to the drains

One minute past, and Lethe-wards had sunk:

Tis not through envy of thy happy lot, But being too happy in thine happiness,- That thou, light-winged Dryad of the trees, In some melodious plot Of beechen green, and shadows numberless, Singest of summer in full-throated ease.


John Keats 1795-1821



Dikten innehåller fyra mer verser, lika vackra och stämningsfyllda.

Av Ulla - 18 januari 2013 14:15




Vid planket



En gång stod Bellman och pinkade mot ett plank.


Då kom en polis och sa: - Det där är mot lagen.


Då sa Bellman : - Nej, det är mot planket.

Av Ulla - 18 januari 2013 10:09




Fredag 18 januari


Namnsdag Hilda Hildur


 


 



Hej hej,,,,vill bara tala om att livet pågår som vanligt,,,,,snöar och 6 minusgrader.


Ger mig ut till Vårdcentralen....VÄGNING,,,,,hjälp....


Ha en underbara fredag,,,,,det är helg....


Kram ...

Av Ulla - 17 januari 2013 17:00

Dagens citat


"Kärleken är vårt livs största glädje och vårt livs största sorg."


Franskt ordspråk


 



  Gokväll,,,,,efter en orolig natt och morgon,,,,så är jag vid liv,,,,,min oro inför dagen var hemsk,,,,men allt gick bra,,,,,


Efter en förmiddag på sjukhuset begav jag mig ut i solen på en promenad......skönt osså fick jag rensat hjärnan.


Lite snö har det även kommit denna dag.....


Jag är så trött,,,,men det beror på mig själv.....jag vet precis,,,,


...o jag har en hiskelig värk överallt.....speciellt ryggen är hemsk,,,,där brukar jag inte ha ont....beror kanske på att jag hade konstiga ställningar på sjukhuset dag...ni kanske undrade vad jag gjorde,,,,Idag har jag gjort en Cystometri......samt en vanlig gynundersökning,,,,efter det en gastroskopi...allt på samma dag,,,lite väl mycket,,,men allt ser bra ut så varför var jag orolig....hmm ,,,men det är så att sen jag fick cancern så har jag förändrat mig,,,,e en liten rädd mes,,,,,


   


Nu har jag i alla fall haft en skön eftermiddag, sovit middag och blivit uppassad av älsklingen.


Nu skall jag hänge mig åt soffan, tv, en kopp te, böcker och tidningar...


Ha en go kväll,,,,,,


 


   


• ✿.•*¨`*•. ☆ .•*¨`*•. .•*¨`*•✿

Hur du än mår, vad du än gör så vakar en SKYDDSÄNGEL precis ovanför♥

✿.•*¨`*•. ☆ .•*¨`*•. .•*¨`*•✿


Jag vet,,,,,

Presentation


Välkommen till min blogg TANKEHOPP...

Jag lever alltid på (hoppet)
Hoppet är en vaken dröm. Aristoteles (384 f.Kr-322 f.K


Jag en kvinna från Göteborg som tömmer mina innersta tankar, känslor och andra händelser här i denna blogg. Det kommer att

Bloggar jag gärna besöker

Länkar

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards