Direktlänk till inlägg 7 januari 2013

7 januari och dagens bladder....

Av Ulla - 7 januari 2013 09:10



Måndag 7 januari


Namnsdag August Augusta


Nationaldag Kambodja



 


God Morgon, God Middag, God kväll, beroende på när du kikar in ;)


  


I från ett vidöppet fönster blickar jag bara ut.

Snart kommer nog regnet, men också det tar slut.

Jag sörjer inget jag saknar, är glad för det jag har.

Är bara lycklig att jag lever, ja, att jag finns kvar!

Peter Lemarc


  

I stugvärmen ♥,,,sitter jag och tänker att,,, nu är det en helt vanlig vecka,,,,slut på på konstiga dagar. Ibland har man inte vetat vilken dag det varit....


Ååååh vad jag älskar att masa runt i morgonrocken, dricka tre baljor kaffe, skriva lite blogg, läsa nyheter och bloggar, titta på Nyhetsmorgon o bara softa. Fyy vad bortskämd man är! Häärligt! Men som sagt jag hade hellre varit frisk och pigg och arbetat. Saknar den sociala biten stundtals.


 


Just nu svämmar nyårslöftena över.

Gav du ett nyårslöfte ?

Inte jag, ,,,

Folk sätter höga mål om hälsa, träning, viktminskning m.m

Gymmen svämmar även de över av folk. Men om si sådär 1-2 månader trappas allt ner. Man ser ett misslyckande som en världskatastrof, så den där sega råttan eller pralinen raserade hela hälsobilden man byggt upp, och då är det väl bättre att ge upp?? Strunta i vågen, hitta vanan och en hälsosammare livsstil först. Och glöm inte att det tar minst 6 veckor att sätta en ny vana!! Nu har jag i alla fall startat med min träning igen,,,,,,



KOM IHÅG!

Livet är inte en resa till graven med syftet att komma dit i en attraktiv och välbevarad kropp. Det handlar om att glida in sidlänges med en chokladkaka i ena handen, och en flaska vin i den andra.

 

Idag lyxade vi till det med massa smarriga frukter som låg i fruktskålen.

Dagens frukost blev en C-vitamin kick som hette duga.

Apelsiner, kiwi, lite yoggi, och frön.

Tänk vad man kan piffa till den vanliga tallriken filmjölk eller mackan med keso och frukt eller solroskärnor och linfrön i och kanske ett kokt ägg vid sidan.

Fruktfrukost var inte alls dumt.

Vad gillar du att äta till frukost ?



Livet tassar på och jag slåss med mina väderkvarnar likt en Don Quijote på villovägar.


Vädergrått denna dag....usch.....


Aldrig förr har det kommit vårkänslor i Januari,,,,, kan de bero på att snön är borta och vi har 5 plusgrader eller att Tulpaner o vår Primula fanns i blomsterbutiken....

 Många bakslag och mera snö kommer förstås men vi är på rätt sida av året ♥♥...


 ,,,,,har varit uppe en stund hade telefontid med min ortoped  i morse och gubben skulle på sjukgymnastik..


Nu kommer han snart!

Gubbben alltså,,,

Mer kaffe och lite prat så får vi se vad dagen har att ge.


 




Dagen i dag är en märkvärdig sak.

Tänk, evighet fram och evighet bak!


(Alf Henriksson)


  lever på HOPPET som vanligt,,,,




Kom ihåg att du är värdefull och att du duger som du är, acceptera dig själv och var stolt över dig själv, klappa dig själv på axeln, du är din egen lyckas smed, mår du bra mår din omgivning bra.

Kom ihåg att du är unik, just för att du är den du är.

Klappa någon på axeln och denna någon växer som människa, le mot någon och du får ett leende tillbaka, säg ett vänligt ord till någon och du blir denna någons guldkorn…

Varje dag har sina guldkorn, även de grå dagarna, de är bara lite svårare att se dem bara, men de finns alltid där.

Kom ihåg att det bor en ängel i oss alla, en del är bara mer vingklippta än andra.


  


Ha en bra dag och var rädda om er ....

 
 
Disa

Disa

7 januari 2013 10:28

Nej , har gett ett löfte för flera år sedan , att aldrig mer ge några, då jag inte kan hålla dom :o))

Ha en fin dag.
kram

http://disadot.blogspot.com

Ulla

7 januari 2013 12:19

Ha en fin dag även du,,,,kram

 
Kaisa

Kaisa

7 januari 2013 12:53

Jag tror att nätet blivit lite av en livsstil... Lika bra det för ute är man inte trygg längre....

Kram på dig!

http://andestyrka.blogspot.com

Ulla

7 januari 2013 17:32

Kram på dig!

 
Jaja

Jaja

7 januari 2013 14:42

Mitt löfte är att äta mer frukost i sängen.... =O) Det har jag gjort idag. Lite krasslig, hostig och lite låg. Kändes genast bättre när jag åt frukost i sängen. =O) God fortsättning min fina bloggvän. kramar jaja ♥

http://jajasanglar.blogg.se

Ulla

7 januari 2013 17:32

Kram,,,,

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

17

Av Ulla - 17 mars 2017 13:23


           

15

Av Ulla - 15 mars 2017 09:00

       Man lär sig kompromissa. Foträta skor hade jag svurit på att aldrig ha.   Lilla Fruntimret        tack ...

14

Av Ulla - 14 mars 2017 08:45

   ,,,,lycka och lycka och lycka       Lycka är mycket enkelt.   Det är bara god hälsa och ett dåligt minne.   Ernast Hemingway      ...

Av Ulla - 13 mars 2017 10:10


         

12

Av Ulla - 12 mars 2017 13:21


      Tack

Presentation


Välkommen till min blogg TANKEHOPP...

Jag lever alltid på (hoppet)
Hoppet är en vaken dröm. Aristoteles (384 f.Kr-322 f.K


Jag en kvinna från Göteborg som tömmer mina innersta tankar, känslor och andra händelser här i denna blogg. Det kommer att

Bloggar jag gärna besöker

Länkar

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards