Direktlänk till inlägg 30 juli 2012

Rubrik !! Ja måndag 30 juli,,,,

Av Ulla - 30 juli 2012 09:09

 

 

 

 

 

 

Hej på er...!!

 

Ny vecka Ny dag igen ,,,,

 

Då var det MÅNDAG 30 juli och ALGOT har namnsdag och Vanuatu har Nationaldag...mulet, det blåser en lätt vind och termometern visar nästan +16c.

Så... det var dagens väderprognos...:)

 

Tänk snart är juli slut,,,,vad tiden går.

 

Konstig natt...varit vaken mera än jag sovit..känns det som...drömt..mardrömmar...bl a..varmt var det också...hmm..

Nej, ingen bra natt!! Men jag skall inte klaga.

Annars,,,värk o elände som vanligt....precis som vanligt.

 

Men nu har jag varit uppe en stund..avnjutit min frukost...och just nu kikar jag lite på nyhetsmorgon.

 

Om en stund.. ,,,,,då blir massage för min del och gubben går på sjukgymnastik.

 

Klockan tretton skall vi på lunch till min kusin och hennes man som är i sommarstugan i Landvetter annars bor dom i Stockholm så det skall bli trevligt.

 

Annars är dagen och kvällen ett oskrivet blad...vi får se vad vi hittar på...eller om vi bara är!!

 

Nu önskar jag er alla...en underbar måndag!!

Kom ihåg..denna dagen blir vad du själv gör den till...så gör det bästa..inte bara av denna dagen ..utan av varje dag!!!!

Du vet väl, att de lyckligaste människorna är inte dom som har det bäst.....utan dom som på bästa sätt...använder det som dom har...!!!

Tänk på detta ibland...om det är så.. att DU tycker.. att många andra.. skulle ha det bättre än dej! Du kanske är mycket bättre.. och lyckligare.. på att använda det du har!!

Kom ihåg att.... Livet är inte de dagarna som passerat...det är dagarna du minns..och tänk då också på..Att fylla åren med liv..och inte livet med år!!

Se det positiva i allt..och du skall se..att

Livet blir så.. mycket lättare då!!

 

Var rädd om dej och varandra!!

 

Ge ngn okänd ett leende..eller säg ett Hej...ni skall veta att det kan betyda såå mycket för honom/henne.

Var rädd om dej..för kom ihåg..det finns bara en som DU..och just du..är såå värdefull för någon!!! Kloka tankar som sagt och som man skulle följa,,men ack ack,,,,,,

 

♪♫ Bakom datorn ♪♫ tralala satt jag och skrev dessa rader…..konstigt ibland vad som kommer  fram på tangeneterna,,,,

 

Dagens kloka… Genom att försöka med det "omöjliga", når man högsta graden av det möjliga,,,

 

 

 

  

 

 

 

 

 

 

 

 

Ha nu en fortsatt trevlig dag var rädda om er och varandra, lev här och nu, njut av varje ögonblick. Sörj inte gårdagen och oroa er inte över morgondagen, det som varit har varit och det som skall komma, det kommer, var dag har sitt. Ta vara på denna dag och dess guldkorn, för denna dagen kommer inte åter och livet går inte i repris. Guldkornen finns där alltid, de är bara svårare att se dem vissa dagar, då man har tråkdagar, men de finns alltid där.... Kom ihåg att du är värdefull och unik och att du duger som du är, du har rätt att vara den du är, bli accepterad och respekterad för att du är den du är. Dagarna blir vad man gör dem till, livet lika så.....

 

 

 
 
Kaisa

Kaisa

30 juli 2012 09:45

KRam, kram ♥♥♥

http://andestyrka.blogspot.com

Ulla

30 juli 2012 10:42

Tack,,,♥

 
Ingen bild

Siw

30 juli 2012 10:43

Kram o ha en bra dag,,,,,njut av dagen,,,

 
Kaela

Kaela

30 juli 2012 14:14

Så fina ord i början på veckan......

Kramar

http://kaela.bloggplatsen.se

Ulla

31 juli 2012 13:06

Kram o Tack,,

 
Vero

Vero

31 juli 2012 07:10

Kloka ord.
Tack för att du kikade in till mig.

Ha en fin tisdag!

http://klimakteriekossa.blogspot.com

Ulla

31 juli 2012 13:06

Tack själv för titten,,,,Ha en skön dag !

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

17

Av Ulla - 17 mars 2017 13:23


           

15

Av Ulla - 15 mars 2017 09:00

       Man lär sig kompromissa. Foträta skor hade jag svurit på att aldrig ha.   Lilla Fruntimret        tack ...

14

Av Ulla - 14 mars 2017 08:45

   ,,,,lycka och lycka och lycka       Lycka är mycket enkelt.   Det är bara god hälsa och ett dåligt minne.   Ernast Hemingway      ...

Av Ulla - 13 mars 2017 10:10


         

12

Av Ulla - 12 mars 2017 13:21


      Tack

Presentation


Välkommen till min blogg TANKEHOPP...

Jag lever alltid på (hoppet)
Hoppet är en vaken dröm. Aristoteles (384 f.Kr-322 f.K


Jag en kvinna från Göteborg som tömmer mina innersta tankar, känslor och andra händelser här i denna blogg. Det kommer att

Bloggar jag gärna besöker

Länkar

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6
7
8
9 10 11 12
13
14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards