Alla inlägg den 12 juli 2012

Av Ulla - 12 juli 2012 15:25

 

Så synd

 

Tänk att kolla sitt banksaldo och upptäcka att det fanns sex miljarder extra där.

 

Hmmm….man inser ju att något måste vara fel, för hur trevlig man än är vill nog ingen ge bort

sex miljarder så där.

 

En man från Östersund var miljardär i två timmar innan banken lyfte undan pengarna.

 


Så var det roliga slut.

 

Lite kunde han väl fått som plåster på såren för allt adrenalin som troligen pumpat runt i hans kropp!

Av Ulla - 12 juli 2012 14:59

 

 

Hej igen,,,,,  


 

Efter ett otroligt åskväder på morgonen så skiner nu solen och de är 20 grader varmt.

 

Efter en del pyssel och trixande hemma så har jag åstadkommit en kycklingsallad, bakat en banankaka............nu så kan främmandet komma som består av svägerskan och ett av hennes barnbarn jag har tränat och yrseln och huvudvärken är som bortblåsta,,,,så skönt.

 

Fick telefonsamtal idag från vårdcentralen min nya läkare undrade hur det var med mig.


Jättegulligt,,,,bra svarade jag,,,,jasså sa han,,,,,nja jag menar att det är precis som vanligt,,,,,Ulla jag läser mellan raderna och förstår,,,,,,,vi ses snart ,,,,,,,gulligt av honom att ringa,,,,,,  

 

 

  

 

Eftermiddagens citat

"Högmod före fall."

ordspråk

 

  hopp hopp,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

,,

 

 

Av Ulla - 12 juli 2012 09:00

 

 

 

 

  

 

 

Hej alla bloggare…!!!

 

Vaken?

 

Nä.. Men jag är uppe.

 

Det är en bedrift det med.


 

Eller hur !

 

Trött. Huvudvärk. Yrsel.

 

Dagen började eländigt. Men det kan bli bättre.

 

Igår kom brevet och genast startade tankeverksamheten,,,,,

Ny tid hos Lungonkologen.

26 juli är det dags med provtagning och röntgen och en träff med läkaren.

Tre månader går fort.

Hoppas så innerligt att det ser ut som sist.

 

Okej,,,det är Torsdag 12 juli

 

Namnsdag: Herman, Hermine

 

Nationaldag: Kiribati, São Tomé och Príncipe

 

Nå ja nu blir det främmande ikväll som stannar några dagar så då blir det annat att tänka på.

 

Livet går inte att förutbestämma. Saker blir ibland inte som man tänkt sig.

Som man drömde det.

Släpp det.

Det gäller att leva här och nu.

Visst vore det skönt?

Att kunna nollställa och bara leva?

Inte glömma, bara återfå gnistan.

På riktigt.

Visst måste man drömma.

Se sina mål.

Möta sin oro.

Planera och leva med ovissheten.

Jag tänker mycket på framtiden.

Hur ska det här gå?

Hur mycket kan jag påverka?

Oro !

 

CARPE DIEM !

FÅNGA DAGEN!

Carpe Diem definierar vi bl.a med :

♥ att leva här och nu

♥ att göra det som känns rätt

♥ att strunta fullständigt i vad hela världen tycker om det

♥ att inte lägga onödig energi på det som man ändå inte kan påverka

♥ att fira allt som går att fira och se till att skapa tid tillsammans

♥Njuta av livet och dagarna

 

Hur fångar du din dag ?

 

Fånga dagen,,,,fånga fånga…..fånga solen……

 

Ett andetag av styrka behöver jag idag. För att

orka med allt.

Klara av att andas utan att behöva kämpa.

 


 

 

 

Ta vara på solen och njut eller har du regn,,,,

 

 

  

 

Dansa som om ingen ser dig, älska som om du aldrig har blivit sårad förut, sjung som om ingen kan höra dig, lev som om himlen fanns på jorden

 

- OKÄND -

 

  

 

 

 

 

Vackert eller hur ?

 

 

  Hopp hopp...lever på hoppet som vanligt,,,,,,,

 

 

 

En fräckis idag,,,,

 

En kvinna låg och solade på stranden. Plötsligt flög det upp en humla mellan benen på henne. Hon fick panik och sprang (så gott hon kunde) till en doktor. Hon berättade vad som hänt och doktorn svarade: – Gå hem till din man och be honom smörja in snoppen i honung, låt honom försiktigt för in den och locka ut humlan. – Men doktorn, jag är tyvärr singel! – Jaha, då kanske jag kan hjälpa dig. Så han hämta honung, smorde in sitt vapen och började sedan sakta föra in den. Det gick en stund, men så började han att öka takten mer och mer. – Men vad gör du? skrek kvinnan. Du skulle ju ta det försiktigt. – Jag har ändrat mig! Jag skjuter den jäveln istället!

 

  

 

 

MÅ BÄST, mina vänner, mycket kärlek & lycka till er…. .????? och tack för alla kommentarer och mail o allt som ni skickat,,,,tänk att man kan ha så många vänner på nätet som man aldrig träffat i verkliga livet men som bryr sig om…

 

 

 

 

 

 

 

 

Presentation


Välkommen till min blogg TANKEHOPP...

Jag lever alltid på (hoppet)
Hoppet är en vaken dröm. Aristoteles (384 f.Kr-322 f.K


Jag en kvinna från Göteborg som tömmer mina innersta tankar, känslor och andra händelser här i denna blogg. Det kommer att

Bloggar jag gärna besöker

Länkar

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6
7
8
9 10 11 12
13
14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards