Direktlänk till inlägg 28 juli 2012

LördagsZvammel,,,

Av Ulla - 28 juli 2012 11:39

 

    

Hej där !

Idag är det lördag.....och vill bara tala om att regnet bara vräker ner och värre lär det bli,,,,blixtar och dunder skall det även bli.

Tråkigt för alla i Göteborg som är här av olika anledningar,,,Bruce t.ex

På balkongen lär det inte bli något sittande idag,,,,,tomaterna är gröna,,,,,,

För några veckor sedan köpte jag en kasse med tre pelargoner för femtio kronor. Omplantering och mycket kärlek;) har resulterat i blommor som det finns hur mycket knoppar som helst på!

Jag har strukit på morgonen och just nu inne på min andra mjuka kaka i ugnen. Tur att det regnar så man får lite gjort.

   

 

Så börjar det då, tävlingarnas tävling...olympiska spelen. Jag kan inte ens föreställa mig hur mycket jobb det ligger bakom att vara arrangör för dessa spel. För det har väl blivit en gigantisk föreställning...Det har ju senaste veckan skrivit spaltmeter om allas vår Tessan och hennes nerv i kläm. Jag tycker otroligt synd om henne men kanske ser vi återigen effekten av för mycket träning. Tankar går till Kallur, Christian Ohlson,Carolina Kluft mfl om jag nu bara tänker på svenska idrottare. Men nu startar OS och jag kommer att titta, troligen för mycket beroende på om det blir regn eller inte.

Invigningen är ju som alltid väldigt omskriven innan...vilket tema ska det bli, vem ska tända elden mm,,,,,,,,,men jag tyckte det blev lite väl mycket av allt igår.

 

Ja denna dag kommer att bli lugn i hemmets vrå.

 

Lite pyssel, bakning o annat,,,,

 

Ha en skön lördag,,,,,

 

Fånga Dagen !

  

 

Ett mycket bra citat är:

 

Dagens citat "Man kan existera i åratal utan att egentligen leva. Sedan ramlar hela livet över en på en enda timme."

 

källa: Oscar Wilde

 
 
Kaisa

Kaisa

28 juli 2012 18:56

Idag har jag promenerat, handlat, solat och lagat mat. Mysig kväll på dig fina. Kram ♥

http://andestyrka.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

17

Av Ulla - 17 mars 2017 13:23


           

15

Av Ulla - 15 mars 2017 09:00

       Man lär sig kompromissa. Foträta skor hade jag svurit på att aldrig ha.   Lilla Fruntimret        tack ...

14

Av Ulla - 14 mars 2017 08:45

   ,,,,lycka och lycka och lycka       Lycka är mycket enkelt.   Det är bara god hälsa och ett dåligt minne.   Ernast Hemingway      ...

Av Ulla - 13 mars 2017 10:10


         

12

Av Ulla - 12 mars 2017 13:21


      Tack

Presentation


Välkommen till min blogg TANKEHOPP...

Jag lever alltid på (hoppet)
Hoppet är en vaken dröm. Aristoteles (384 f.Kr-322 f.K


Jag en kvinna från Göteborg som tömmer mina innersta tankar, känslor och andra händelser här i denna blogg. Det kommer att

Bloggar jag gärna besöker

Länkar

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6
7
8
9 10 11 12
13
14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards