Direktlänk till inlägg 22 februari 2012

Bara,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,lite kvällsprat,,tankar,,,,

Av Ulla - 22 februari 2012 19:01

  Jag reser. Bakåt och framåt i tiden. Jag reser in i mitt inre. Reser för att komma bort. Och för att komma hem. Funderar. Tänker. Som i ett töcken har jag gått omkring i två dagar. Vet inte hur det gick till men helt plötsligt bara var jag där; famlande och grubblande. Det gick liksom inte att hejda. Men jag har försökt. Men matchen fortsätter. Det är så det är. Livet. En spark i baken på mig själv. Just nu snurrar många tankar i huvudet, allt från tvivel till framtidstro. Och på något sätt så flyter allting på i en virvlande ström En evighet, en kort sekund... om jag önskar tillräckligt mycket, kanske det sker under. Ja, jag åker berg- och dalbana. Nu är jag på väg ner igen mot starten. Där allt står stilla. Just nu är jag på ett sånt där kritiskt humör, liksom riktigt anti. Är det inte det ena så är det det andra. Undrens tid är inte förbi. Skulle jag vilja säga. Gnäll, gnäll, gnäll - jag vet... (men man behöver faktiskt en skräpkorg) Kan man radera en dag? Nej, det går förstås inte. Men ibland skulle det vara ganska bra att få börja om från början. Liksom backa bandet och sen - play - en inspelning startar. En ny dag. Imorgon är en ny dag och jag skall inte klaga. Skall slänga alla negativa saker,,,skriver och bladdrar alldeles för mycket. Tråkig är jag,,,men det snurrar av allt inom mig....precis som vanligt. Bloggen har blivit en slasktratt dit jag skickar allt mitt dåliga.Vissa dagar är bara en transportsträcka. Så var det i dag. En evig väntan på en ny dag.




Det bästa är när Puh skriver en dikt och läser den högt. För Puh har skrivit: “Han ryste ej, han fruktade ej!” och så gjorde man inte det. Bara inom sig.


- Nasse

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

17

Av Ulla - 17 mars 2017 13:23


           

15

Av Ulla - 15 mars 2017 09:00

       Man lär sig kompromissa. Foträta skor hade jag svurit på att aldrig ha.   Lilla Fruntimret        tack ...

14

Av Ulla - 14 mars 2017 08:45

   ,,,,lycka och lycka och lycka       Lycka är mycket enkelt.   Det är bara god hälsa och ett dåligt minne.   Ernast Hemingway      ...

Av Ulla - 13 mars 2017 10:10


         

12

Av Ulla - 12 mars 2017 13:21


      Tack

Presentation


Välkommen till min blogg TANKEHOPP...

Jag lever alltid på (hoppet)
Hoppet är en vaken dröm. Aristoteles (384 f.Kr-322 f.K


Jag en kvinna från Göteborg som tömmer mina innersta tankar, känslor och andra händelser här i denna blogg. Det kommer att

Bloggar jag gärna besöker

Länkar

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards