Direktlänk till inlägg 14 februari 2012

Denna dag Alla hjärtans dag och Tisdag

Av Ulla - 14 februari 2012 11:49

Hej hej,,,,,,,,,,,,,,,det är Tisdag,,,,och Alla Hjärtans Dag.....  


Sol som värmer kinderna och takdropp, visst är det härlig! Så var det igår men sen så kom snön igen och nu har det blivit mer på marken. Kanske roligt för barnen som har sportlov i Göteborg. För min del så räckte det med den snö som var.


Livets spel ,,,Livet är nästan som ett evighetslångt Fia-spel. Man slår tärningen, hoppar runt och pustar ut hemma.


Jag vet inte om det är en optimistisk och förhastad slutsats eller bara en slump, men i morse vaknade jag utan att känna mig som en död sill. Och det trots att jag inte sovit så många timmar som jag borde ha gjort. MEN det är för bra för att vara sant ,,,,Jag har gått omkring med ett leende på läpparna igår på eftermiddagen o  idag på morgonen. Det som jag inte trodde skulle vara möjligt har varat hela förmiddagen nu. Hela DAN igår. All trötthet (nåja, den abnorma) har nämligen varit som bortblåst. Och nu börjar jag tro att det är en dröm. Nämen! Nu måste jag nypa mig i armen... nä det är ingen dröm. Dagdrömmar kanske... Hoppet återvänder,,, Nu börjar jag sakta men säkert återvända till verkligheten. Ha ha,,,,,,,,,,verkligheten ja,,,den finns här. Sömn. Hur roligt skulle det vara om man visste allt? Va?! Då skulle man ju inte ha något kvar att upptäcka. Inte få känna den där känslan av "JA". Och heller aldrig få säga: jag vet inte. Jösses vad jag bladdrar denna dag.


Vad händer då denna TISDAG,,,,,,,jag har som sagt hoppat omkring,,,nja inte riktigt. Skall till min underbara sjukgymnast efter det skall jag på fotvård och då kan jag trippa omkring sen på lätta fötter,,,,,hur skall denna dag sluta.


Alla Hjärtans dag är det också. Firar Du ? Vi firar inte men gubben har fått en extra puss kanske köper jag något på vägen hem sedan.

När jag är borta på mina bravader så skall älskade maken tvätta en maskin.


Ha nu en fortsatt trevlig dag var rädda om er och varandra, lev här och nu, njut av varje ögonblick. Sörj inte gårdagen och oroa er inte över morgondagen, det som varit har varit och det som skall komma, det kommer, var dag har sitt. Ta vara på denna dag och dess guldkorn, för denna dagen kommer inte åter och livet går inte i repris. Guldkornen finns där alltid, de är bara svårare att se dem vissa dagar, då man har tråkdagar, men de finns alltid där.... Kom ihåg att du är värdefull och unik och att du duger som du är, du har rätt att vara den du är, bli accepterad och respekterad för att du är den du är. Dagarna blir vad man gör dem till, livet lika så..... Sprid kärlekens, medmänsklighetens och omtankens ljus omkring er .....



O jag lever på hoppet som vanligt,,,  

 
 
Babbi

Babbi

14 februari 2012 12:21

Hej Ulla och tack för besöket..Din blogg är snygg den med, gillar färgerna..mjuka och dova :) Nä här firas inget annat än att jag har köpt hjärtpraliner fyllda med nougat :D..nåt kul ska man väl ha en sån här dag ;). Hoppas dina dagar blir piggare och piggare.

http://babbiones.blogspot.com

Ulla

14 februari 2012 12:34

Tack själv för besöket.....

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

17

Av Ulla - 17 mars 2017 13:23


           

15

Av Ulla - 15 mars 2017 09:00

       Man lär sig kompromissa. Foträta skor hade jag svurit på att aldrig ha.   Lilla Fruntimret        tack ...

14

Av Ulla - 14 mars 2017 08:45

   ,,,,lycka och lycka och lycka       Lycka är mycket enkelt.   Det är bara god hälsa och ett dåligt minne.   Ernast Hemingway      ...

Av Ulla - 13 mars 2017 10:10


         

12

Av Ulla - 12 mars 2017 13:21


      Tack

Presentation


Välkommen till min blogg TANKEHOPP...

Jag lever alltid på (hoppet)
Hoppet är en vaken dröm. Aristoteles (384 f.Kr-322 f.K


Jag en kvinna från Göteborg som tömmer mina innersta tankar, känslor och andra händelser här i denna blogg. Det kommer att

Bloggar jag gärna besöker

Länkar

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards