Alla inlägg den 18 september 2013

Av Ulla - 18 september 2013 11:38

 

 

 

Vi vet att det finns möss och råttor överallt och dom förökar sig med vindens hastighet. Människan kom på ett gift så att råttor och möss hölls någorlunda borta från bebyggelse. Nu har man upptäckt att dessa små äckliga gnagare kan utveckla resistens mot det gift som finns idag. Det har man hittat på fyra orter i Sverige. Det är alltså dags att återuppliva den gamla sortens fällor och det kommer att behövas många. Den som är snabbast bestämmer sig för att öka produktionen av råttfällor lär göra en bra affär och det kanske till och kan nyanställa .

 

Hej denna Onsdag ! 

 

Dagen har startat som sagt och vi har kört ett par maskiner i tvättstugan,,,nu håller vi på och förbereder en indisk fläskfilégryta och en päronpaj för vi får främmande i eftermiddag. Skall vifta lite med dammvippan också.

 

Vädret är varierande vind, stilla, sol, regn ,moln, grått, mulet,,,,,lite blått stundtals.

13 grader varmt.

 

 

Nä nu är det dags att snurra vidare :)

 

Hoppas ni får en fin dag ni som tittar in!

 

   Tack alla Ni fantastiska människor som kikar in och läser min blogg, det värmer så oerhört mycket!!!

 

Tack för kommentarer och alla fina mail jag får....   

 

Av alla bloggar jag läser så har Kristian Gidlund med bloggen I kroppen min satt ett spår i mitt hjärta och nu har han fått lämna detta liv. Denna cancer,,,hatar. Vila i Frid.

Av Ulla - 18 september 2013 09:28

Vid vägens slut "Så föll ett långsamt regn genom trädgården. Och jag gick ut för att stilla en oövervinnerlig törst."

Kristian Gidlund

 

 

Bloggaren Kristian Gidlund är död.

 

Vilken kille.

 

Har följt hans blogg I kroppen min.......

 

R.I.P

Presentation


Välkommen till min blogg TANKEHOPP...

Jag lever alltid på (hoppet)
Hoppet är en vaken dröm. Aristoteles (384 f.Kr-322 f.K


Jag en kvinna från Göteborg som tömmer mina innersta tankar, känslor och andra händelser här i denna blogg. Det kommer att

Bloggar jag gärna besöker

Länkar

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< September 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards