Direktlänk till inlägg 15 augusti 2013

15 augusti vår bröllopsdag

Av Ulla - 15 augusti 2013 10:40

 

Hej hej,,,,,,,

 

Är det fler än jag som inte är så förtjust i vintern och älskar sommaren? Då är det bra att komma ihåg hur det var nu i somras. Svettigt och klibbigt var det. Alla trängdes på stranden,,,,, För att inte taala om hur jobbigt det var att gå och hålla in magen …. hehe..och ni har väl inte glömt getingen i läsken? ..myrorna i brallan och sanden under tånaglarna? Näää jag tänkte väl det;*) Nä uusch..sommaren är pest, pest (jag ljuger så jag blir blå nu) men nu är det skönt....

Något hände igår. Jag kände det direkt när jag steg ut på morgonen. Den smekande varma sommarluften vi har levt med under veckor hade ersatts av en klar, lätt krispig luft. En kylig vind svepte förbi och fick mig att huttra till när jag gick ut. Sommaren går utan tvivel mot sitt slut. Men det är skönt ingen kvalmig värme. Augusti.

Vackra augusti.

Augusti som lockar fram både lyckan och vemodet inom mig.

 

Igår hamnade vi i Trollhättan,,,en trevlig dag som slutade med ett besök på Göteborgs Kex.

Väninnan Eva var med och bjöd på middag ute.

 

Denna dag blåser det som bara den ännu så länge uppehåll,,,,varnas för regn i eftermiddag…

 

Idag har jag varit gift i 26 år,,,,,vår bröllopsdag.

Min kärlek. .. ♥..Kärlek är..♥.. ...när man är saknad i samma sekund som man lämnar varann ... kärlek är ömsesidig längtan och åtrå.... respekt och accepterande av varandras egenheter.... kärlek är att lämna små lappar med kärleksord på huvudkudden till den älskade.... kärlek är att underlätta för varann i vardagen.... att se den andres önskan innan den uttalas.... kärlek är osjälvisk och lågmäld.... den bara....ÄR...

 

 

Lev nu, medan ni har livet, i morgon kan det vara för sent.

 

Om en stund far vi till stan för att gå på Göteborgskalaset och äta lunch ute någonstans.

 

Önskar dig en fin dag !

 

 

Jag bar i min hand en etsad skål av klingande glas. Då blev min fot så varsam och kommer inte att snava. Då blev min hand så aktsam och kommer inte att darra. Då blev jag överflödad och buren av styrkan ur sköra ting. /Karin Boye

 
 
hjördis

hjördis

15 augusti 2013 12:32

Tack för titten hos mig, här är fint väder strålande sol och ganska så varmt, ha en fortsatt bra sommar kram från mig till dig

http://fridhemsgangets.blogg.se/hjma

Ulla

15 augusti 2013 16:30

Tack själv för titten.....sommarkram,,,

 
GeddFish

GeddFish

15 augusti 2013 15:33

GRATTIS på er bröllopsdag!♥ Lev älska njut!♥
Jag har smakat på kärlekens sötma, jag är så innerligt tacksam över att jag fick den nåden!
Kärleksfulla kramar, Gerd♥

http://gerd-geddfish.blogspot.com

Ulla

15 augusti 2013 16:31

♥ Lev älska njut!♥....det gör jag Gerd,,,,tack för dina fina ord och jag förstår att du upplevt allt detta,,,,

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

17

Av Ulla - 17 mars 2017 13:23


           

15

Av Ulla - 15 mars 2017 09:00

       Man lär sig kompromissa. Foträta skor hade jag svurit på att aldrig ha.   Lilla Fruntimret        tack ...

14

Av Ulla - 14 mars 2017 08:45

   ,,,,lycka och lycka och lycka       Lycka är mycket enkelt.   Det är bara god hälsa och ett dåligt minne.   Ernast Hemingway      ...

Av Ulla - 13 mars 2017 10:10


         

12

Av Ulla - 12 mars 2017 13:21


      Tack

Presentation


Välkommen till min blogg TANKEHOPP...

Jag lever alltid på (hoppet)
Hoppet är en vaken dröm. Aristoteles (384 f.Kr-322 f.K


Jag en kvinna från Göteborg som tömmer mina innersta tankar, känslor och andra händelser här i denna blogg. Det kommer att

Bloggar jag gärna besöker

Länkar

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25
26 27
28
29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards