Direktlänk till inlägg 5 juli 2013

5 Juli och ,,,,

Av Ulla - 5 juli 2013 10:00

Fredag 5 juli

 

Namnsdag: Laila, Ritva

 

Nationaldag: Algeriet, Kap Verde ,Venezuela

 

    

  Hej svejs bloggare och alla andra....

 

 

Väder denna dag,,,,,,,,,,,,,JA så klart att det är väder....  

 

Så glad för en ny dag, en ny dag att vakna till, att se fram i mot, att ta i mot för du kan ju aldrig veta vad dagen innehåller då alla dagar är nya äventyr, och nya utmaningar.

Jag lever alltså.

Vad ska man göra av denna dag då?

Kanske le för omvärlden.

En ny dag kan ju innehålla så mycket bara man inte hade sån hemskans värk vareviga dag.

På med det glada fejset.

 

Så nu fortsätter dagen efter att mediterat, pysslat om kroppastollen, tagit alla mediciner och ätit äggfrukost.....och kollat vad som hänt med bloggar, Fb,tittat på Nyhetsmorgon på tv, läst tidningen och annat.

 

Klockan tolv går jag till sjukgymnasten skall bli skönt och sedan skall jag o maken på fika hos goda vänner så hoppas på sol och den börjar komma fram nu,,,

 

Mer som händer,,,,hmm....får se vad det kan bli.

 

 

Gårdagen var tråkig,,,,, grått och blött ute ,,,,,vi var i alla fall och handlade frukt och var på ÖB och inhandlade lite rengöringsmedel.

Min systerdotter kom från Italien igår,,,flyttar hem till Sverige med man och tre barn och bosätter sig utanför Alingsås.

 

 

Idag skulle min pappa fyllt 90 år om han hade levat,,tyvärr dog han endast 52 år gammal.

Sörjer och tänker än idag....min fina pappa.

 

  

 

Dagens kloka:

 

Man älskar endast den man inte äger helt.

 

  

 

 

Dagens  Tanke:

 

Att lyssna på din kropp.

Glöm bara inte att sköta om din kropp.

 

" Om du inte sköter din kropp, vart ska du då bo"

 

Ja min kropp är som den är med alla fel men jag tänker på den i alla fall...varje dag,,,,och vårdar den så gott jag kan...  

 

    

 

Nu önskar jag dig en bra denna FREDAG,,,njut av dagen.

 

Fånga Dagen och dess guldkorn.

 

Var rädd om dig och de dina....

 

   

 

En annan sak,,,,


...jag skulle gärna vilja ha lite sommarvärme nu. Så där lagom...inte övervarmt och klibbigt...utan sådär lagom du vet,,,,

 

 

 

 

 

 

 

 
 
TjockMorsan

TjockMorsan

5 juli 2013 13:51

Vilket fint inlägg! man får liksom vara glad att man har en kropp även om den inte är tipptopp. ;)

Här är det riktigt genom grått just nu, men jag väntar på den utlovade solen. Förr eller senare kommer den säkert kika fram? Blir det inte idag så finns hoppet kvar till morgondagen. :)

Ha en härlig fredag och förhoppningsvis en skön och solig helg.
KramKram! <3

http://tjockmorsansblogg.blogspot.se

Ulla

5 juli 2013 15:53

Tack för att du kikade in,,,önskar även dig en skön helg,,,Hoppas solen kom till dig,,kram kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

17

Av Ulla - 17 mars 2017 13:23


           

15

Av Ulla - 15 mars 2017 09:00

       Man lär sig kompromissa. Foträta skor hade jag svurit på att aldrig ha.   Lilla Fruntimret        tack ...

14

Av Ulla - 14 mars 2017 08:45

   ,,,,lycka och lycka och lycka       Lycka är mycket enkelt.   Det är bara god hälsa och ett dåligt minne.   Ernast Hemingway      ...

Av Ulla - 13 mars 2017 10:10


         

12

Av Ulla - 12 mars 2017 13:21


      Tack

Presentation


Välkommen till min blogg TANKEHOPP...

Jag lever alltid på (hoppet)
Hoppet är en vaken dröm. Aristoteles (384 f.Kr-322 f.K


Jag en kvinna från Göteborg som tömmer mina innersta tankar, känslor och andra händelser här i denna blogg. Det kommer att

Bloggar jag gärna besöker

Länkar

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards