Alla inlägg den 4 september 2012

Av Ulla - 4 september 2012 13:31

  Paralympics pågår för fullt i London. Idrottare från hela världen med större eller mindre funktionsnedsättningar tävlar och mäter sina krafter mot varandra! Superduktiga, trots ett många gånger svårt handikapp, är dom i Paralympics ofta mot alla odds! Idag kan vi glädjas tillsammans med Anna-Karn Ahlqvist som vann guld i bordtennis. Anna-Karin knep det första gulet, hoppas det kommer fler för våra duktiga paralympiker! Hon förlorade inte ett enda set i hela turneringen, så hon är väl värd sitt guld.

Duktiga är många och några fler medaljer har vi fått.

 

Idag är det.....

 

Tisdag 4 september

 

Namnsdag Gisela

 

 

  Hej alla !

 

Har haft en usel natt inte många minuters sömn. Skit !

Men upp kom jag och satt här och pratade med gubben,läste tidningen kollade lite nyheter på tv.

Prick klockan tio ringde det på dörren,,,,sonen pigg o glad hade varit pch tränat. Ville ha kaffe sen satt han är en stund o prata och jag var inte alls på humör,,,,nääää morsan nu åker vi ut en stund,,,,och vi hängde med och hamnade efter en massa affärsbesök på IKEA där han bjöd på lunch,,,,,och vi hade faktiskt en trevlig stund även om jag var trött och eländig.

 

Nu har maken och jag fått ett stort problem att lösa. Vi har funderingar på att flytta, Idén kom upp i förra veckan,,,det byggs två nya 10-våningarshus i vårt område med utsikt över hela Göteborg och vi känner att det skulle vara roligt att flytta till något helt nytt.

Nu bor vi en 3:a på 83 kvm och funderar på en 2:a,,,,,de små lägenheterna är på 55-61 kvm och vi har sett en på 60 kvm som vi skulle vilja ha,,,,Hyran blir dock annorlunda,,,nu betalar vi 7.095 per månad och för en sprillans ny lite lägenhet kommer hyran att bli  ca 9.000:---

Ja jösses vad vi tänker,,,inflyttning blir sommar/höst 2013.

 

Nog om detta,,,,,,,,,,,,,

 

Idag regnar det och blåser.....inte kul...

 

Hoppas du har en bra dag.....

 

Var rädd om dig och de dina.....

 

 

Dagens citat

 

"Det är mycket lättare att vara kritisk än att vara rättvis."

 

källa: Benjamin Disrael

Presentation


Välkommen till min blogg TANKEHOPP...

Jag lever alltid på (hoppet)
Hoppet är en vaken dröm. Aristoteles (384 f.Kr-322 f.K


Jag en kvinna från Göteborg som tömmer mina innersta tankar, känslor och andra händelser här i denna blogg. Det kommer att

Bloggar jag gärna besöker

Länkar

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards