Alla inlägg den 27 november 2011

Av Ulla - 27 november 2011 15:08

En Ängels händer du finns i min närhet, med osynliga händer leder du mej genom livet… Varligt men säkert utan tvekan leder du in mej på rätt väg… När jag går vilse leder du mig tillbaka in på stigen igen som jag ska följa… Jag vet att du alltid kommer att vara i min närhet… Beskydda mej och visa mej den rätta vägen….



Dikten hittad på nätet... ♥



 


Av Ulla - 27 november 2011 15:02

  lever alltid på hoppet,,,

Av Ulla - 27 november 2011 14:49

Första söndagen i advent. Om fyra veckor har det redan varit jul! Ute stormar det, regnar, är tio grader varmt. Attans vad det blåser.


Första ljuset tänt. Har varit i kyrkan på en stämningsfull gudstjänst och efteråt blev det kyrkkaffe.


Nu slappas det ,,,var borta igårkväll och det känns,,,,man är inte 20 längre och värk o annat gör sig påmint.



När första ljuset brinner, står julens dörr på glänt. Då gläds vi åter alla, att fira få advent.


 




Tänkvärt "Vi lever i en värld där saft innehåller konstgjorda smakämnen och möbelpolish innehåller riktig citron". Källa: Okänd


Först när det sista trädet huggits ner, den sista floden förgiftats, den sista fisken fångats, kommer den vite mannen förstå, att man inte kan äta pengar. Källa: Creefolket

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Välkommen till min blogg TANKEHOPP...

Jag lever alltid på (hoppet)
Hoppet är en vaken dröm. Aristoteles (384 f.Kr-322 f.K


Jag en kvinna från Göteborg som tömmer mina innersta tankar, känslor och andra händelser här i denna blogg. Det kommer att

Bloggar jag gärna besöker

Länkar

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
29 30
<<<
November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards