Alla inlägg den 7 mars 2013

Av Ulla - 7 mars 2013 11:31

 

 

 

 

God Förmiddag !

 

Torsdag 7 mars

Namnsdag Camilla

 

Idag… Är första dagen av resten av livet…

Den ska man ta vara på.

Sägs det.

En ny dag.

Ett nytt liv.

Ett annorlunda liv.

Annorlunda kan också bli bra.

Inte som förr.

Men bra.

 

Vad är det denna dag,,,,, Vi har varit på Media Markt och inhandlat en ny dammsugare.

Handlat kaffe och juice,,,,,,

 

Promenerat och nu snurrar det i tvättstugan….det var mycket tvätt för 2 personer idag,,,lakan,jeans, tröjor,,,,,,allt möjligt,,,,,

 

Vårsolen lyser men attans vad det blåser,,,,,,

 

Ikväll är det meditation för min del,,,,,

 

 

 

Avsluta varje dag och var färdig med den.

Du har gjort vad du har kunnat.

Vad frost är för blomsterknoppen, det är själviskhet för vänskap.

M. Tupper.


  

 

Tiden och Livet går inte i repris – Idag är fösta dagen på resten av mitt/ditt liv

Okänd tänkare

 

  

 

Jag fortsätter att leva på HOPPET  och önskar dig en skön dag.

 

Nu blir det kaffe igen......

 

 

 

 

Sov du lilla videung Sov, du lilla videung, än så är det vinter, än så sova björk och ljung, ros och hyacinter.

Än så är det långt till vår, innan rönn i blomma står, sov, du lilla vide, än så är det vinter. Solskens öga ser på dig solskensfamn dig vaggar.

Snart blir grönt på skogens stig, och var blomma flaggar.

Än en liten solskensbön, vide liten blir så grön.

Solskensöga ser dig, solskensfamn dig vaggar.

 

Text: Zacharias Topeliu

Presentation


Välkommen till min blogg TANKEHOPP...

Jag lever alltid på (hoppet)
Hoppet är en vaken dröm. Aristoteles (384 f.Kr-322 f.K


Jag en kvinna från Göteborg som tömmer mina innersta tankar, känslor och andra händelser här i denna blogg. Det kommer att

Bloggar jag gärna besöker

Länkar

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards