Alla inlägg den 23 februari 2013

Av Ulla - 23 februari 2013 14:25

Dagens citat

 

"Det finns bara två sätt att leva vårat liv. Ett är som om inget är ett mirakel. Det andra som om allting är ett mirakel."

 

källa: Albert Einstein

 

  

 

Hej svejs denna Lördag då Torsten och Torun har namnsdag.

 

 

 

 

Igår blev dagen som vi tog två promenader utan att känna avsky !!! Måste säja att den senaste månadens promenader för det mesta varit ett tråkigt måste, men nu har vårljuset kommit, visst flera minus men ljuset finns!!! Ja det städades, tvättades och fejades i vårt hem hela förmiddagen igår.

Sen kom farbror Fibbe och slog till med kraft.

Men vi tog oss ut i solskenet och kölden på en halvtimmas promenad. Sen blev det kaffe hos ett par grannar,,,,,kaffe,,,,det blev potatisgratäng med massor av vitlök och bacon. Sen kom kaffet och en smarrig kaka.

 

Så blev det hem igen och jag började vika tvätt och lite allmänt pysslande sedan tog vi en ny liten promenad.

 

Sen blev det en tvkväll med räkmacka och ett glas vin.

En skön kväll.

 

Denna dag Lördag,,,vad händer ???? Ja vaken är jag och har gjort två st tacopajer och en ostpaj,,,,vi skall ha några kompisar på besök ikväll så detta tänkte jag bjuda på.

Melodifestival ikväll igen. Ja jag skall titta eller tv kommer att var på för ven våra vänner vill se.

 

Hoppas du får en fin lördag.

 

  

Presentation


Välkommen till min blogg TANKEHOPP...

Jag lever alltid på (hoppet)
Hoppet är en vaken dröm. Aristoteles (384 f.Kr-322 f.K


Jag en kvinna från Göteborg som tömmer mina innersta tankar, känslor och andra händelser här i denna blogg. Det kommer att

Bloggar jag gärna besöker

Länkar

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23
24
25 26 27 28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards