Direktlänk till inlägg 11 maj 2013

Lördagkvällshälsning

Av Ulla - 11 maj 2013 18:45

Gokväll !

 

Villket väder vi har haft i dag :)

Göteborgssolen har strålat och värmt äntligen lite värme, får väl hoppas att det håller i sig. Vilket ofattbart fint väder det blivit.

Hela naturen håller på att slå knut på sig själv för att ta igen det kylan hindrat under denna långa kalla vår.

Våren pågår så intensivt här hos mig att man nästan flippar ut.

Strålande sol och 18 grader varmt.  

Träden slår ut sina blad så snabbt att man nästan ser det med blotta ögat.

Fågelsång så man blir lomhörd:))).  

Och det som inte blommar tar i för kung och fosterland för att kunna göra det:)

Vad har jag då gjort denna dag !!??

En spårvagnstur till stan,,,inhandlade en kjol och ett linne, lite strumpor, en kopp kaffe på kafé,,ute i solskenet,,,I dag, den 11:e maj firar vi chokladbollens dag! Hade ingen aning om att det fanns en dag för denna goda boll  men jag fick veta det på kafeet..och dom var rullade i sesamfrön inte alls illa faktiskt ,,,,väl hemma blev det balkongstund och lite mat och en stund för sig själv, det är livet det.

Njuter av vackert väder och ensamhet,,,,men längtar efter min kärlek.

Nu har jag gjort lite goda mackor och skall ta en öl,,,,,lite god choklad blir det också ikväll.

Pratat med flera väninnor som vill att jag skall komma menjag vill ha min lugna fridfulla ensamhet just nu.

Det har mulnat på och balkongdörren har jag stängt...men vilken härlig dag det varit.

 

 

 

Dessa affärer besökte jag idag bl.a.,,,,,,kika in,,,

 

http://www.baldershage.se/

 

http://www.hagahem.com/

 

 

Ha en toppenfin lördagskväll!

 

 

 

”Avsluta varje dag och var färdig med den. Du har gjort vad du har kunnat.”

 

Ralph Waldo Emerson

 

 

 

  Lämna gärna ett fotspår efter dig så jag vet att du varit här.

Jag hittar ju så mycket lättare till dig i sådana fall:)

 
 
TantGlad

TantGlad

12 maj 2013 06:32

Hos mig är går helgen i gråväder, fast då får man sätta på sig lite färg hehe.
Ha det gott!

http://TantGlad.bloggo.nu

Ulla

12 maj 2013 19:08

Tack för titten,,,,,Ha det gott du också,,,

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

17

Av Ulla - 17 mars 2017 13:23


           

15

Av Ulla - 15 mars 2017 09:00

       Man lär sig kompromissa. Foträta skor hade jag svurit på att aldrig ha.   Lilla Fruntimret        tack ...

14

Av Ulla - 14 mars 2017 08:45

   ,,,,lycka och lycka och lycka       Lycka är mycket enkelt.   Det är bara god hälsa och ett dåligt minne.   Ernast Hemingway      ...

Av Ulla - 13 mars 2017 10:10


         

12

Av Ulla - 12 mars 2017 13:21


      Tack

Presentation


Välkommen till min blogg TANKEHOPP...

Jag lever alltid på (hoppet)
Hoppet är en vaken dröm. Aristoteles (384 f.Kr-322 f.K


Jag en kvinna från Göteborg som tömmer mina innersta tankar, känslor och andra händelser här i denna blogg. Det kommer att

Bloggar jag gärna besöker

Länkar

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4
5
6 7
8
9 10 11 12
13 14 15 16
17
18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards