Direktlänk till inlägg 11 maj 2013

,,,,,,,,,,Lördagstankeverksamhet,,,

Av Ulla - 11 maj 2013 07:45

 

Lördag 11 maj

 

Namnsdag: Märit, Märta

 

 

 

   

 

 

 

"Ditt JAG är aldrig färdigt, det är alltid i ständig bildandet genom dina val av handlingar. "

-- John Dewey

 

“ The self is not something ready-made, but something in continuous formation . through YOUR choice of action.”

-- John Dewey

 

 


Morron på er alla bloggarvänner !

 

Nu ska jag berätta hur det verkligen är....... Jag, en liten rund människa som brottas med hur jag ska kunna formulera mig på bästa sätt så att andra förstår vad jag menar. Jag kom på att det aldrig kommer att hända för alla har sina erfarenheter och utgår ifrån dom så även jag............ Min nästa fråga till mig själv är för vem skriver jag denna blogg, enkelt svar...... MIG SJÄLV.........men en liten djävul sitter på min axel och manar på mig..........för hur det än är så sitter det fint med en kommentar på sina tankar, det stärker ens ego. Men det är så mycket jag egentligen vill skriva men …….Men säger jag bara,,,,,Det är då tanken dyker upp, är det så för alla eller skriver de flesta från hjärtat eller låter de huvudet styra.....

 

Varje kväll när jag har lagt mig sänder jag ut till universum min tacksamhet för vad dagen har lärt mig och ber om kärlek så jag kan skicka den vidare till mina nära och kära, och de jag inte känner men har känslan av att de skulle behöva lite extra kärlek just då och nu.

Som ni förstår blev jag glad och överraskad och undrar om min hjärna spelar mig ett spratt men *so what*, det är bara att fortsätta tacka varje kväll. Oavsett vad som har hänt mig under dagen finns det alltid något som gör att jag kan lära mig något nytt eller förändra mitt tankesätt om något gammalt......

 

Suck, så skönt att sucka, jag liksom samlar mig, andas något tyngre men så lossnar det och min andning blir lite lättare...... En av orsakerna till att jag suckar idag har varit att min nattsömn vägrade  att infinna sig,,,,,,

 

Men det är en ny dag och det får man vara tacksam för,,,,Livet pågår trots lite sömn och sjukdom.

 

Ingen idé att ligga och fundera på morgonkvisten kommer säkert att sova så småningom.

 

Denna dagen startade med en god äggfrukost, kaffe och macka och lite fruktsallad tvnyheter och tidningsläsning.

Morgonsamtal med maken som har det bra i Småland.

Nu skall jag göra mig iordning och ge mig ut i lördagsvimlet får se var jag hamnar ,,,tar med stora plånboken och ser om jag hittar en klädtrasa...  

 

,,,gör en bloggpromenad när jag ändå sitter här......

 


Men vad många det finns!!

Bloggar alltså!

Det är ju så man blir snurrig.

Vem ska man följa?

Alla är ju roliga på sitt vis.

Att sluta följa en blogg man hittat är inte det lättaste heller.

Man vill ju se vad som hänt sedan sist...

Så många bloggar, så lite tid... *suck*

Tur att man inte har värre problem va?!?

Har ju mina favoriter,,,,,

 

Är du redo för ett besök under dagen ?

 

 

Ha nu en fortsatt trevlig dag denna lördag var rädda om er och varandra, lev här och nu, njut av varje ögonblick. Sörj inte gårdagen och oroa er inte över morgondagen, det som varit har varit och det som skall komma, det kommer, var dag har sitt. Ta vara på denna dag och dess guldkorn, för denna dagen kommer inte åter och livet går inte i repris. Guldkornen finns där alltid, de är bara svårare att se dem vissa dagar, ,,,,men de finns alltid där.... Kom ihåg att du är värdefull och unik och att du duger som du är, du har rätt att vara den du är, bli accepterad och respekterad för att du är den du är. Klappa någon på axeln och denna någon växer som människa, le mot någon och du får ett leende tillbaka, säg ett vänligt ord till någon och du blir denna någons guldkorn… Varje dag har sina guldkorn, även de grå dagarna, de är bara lite svårare att se dem bara, men de finns alltid där. Kom ihåg att det bor en ängel i oss alla, en del är bara mer vingklippta än andra. Dagarna blir vad man gör dem till, livet lika så.....

 

 

Vårkram till dig !

 

Blir glad om lämnar en liten kommentar,,,,  

 
 
Rantamor

Rantamor

11 maj 2013 11:27

Tack för din kommentar hos mig.
En alldeles ny blogg för mig, ska tassa runt lite.

Tjingelingen från Rantamor.

http://rantamor.blogspot.se

Ulla

11 maj 2013 11:30

Vad roligt,,,ja tassa runt du så kanske vi ses,,,,tjingeling på dig,,,,

 
Kassie

Kassie

11 maj 2013 11:31

Fin blogg,,,

http://kasspia

 
Rozie

Rozie

11 maj 2013 15:07

Tack för besöket inne hos mig och tack för ditt underbara inlägg. Mycket klokskap i det och underbar musik.
Fortsatt trevlig helg och stor kram till dig från mig. / Rozie

http://roziefilosoferar.blogspot.com

Ulla

11 maj 2013 18:57

Stor kram även till dig och tack för att du lämnade ett avtryck....och att du tycker om mina ord,,,

 
TantGlad

TantGlad

11 maj 2013 15:57

Fina ord där.
Ha en jättefin kväll!

http://TantGlad.bloggo.nu

Ulla

11 maj 2013 18:56

Tack för titten och ha en fin kväll även du,,,

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

17

Av Ulla - 17 mars 2017 13:23


           

15

Av Ulla - 15 mars 2017 09:00

       Man lär sig kompromissa. Foträta skor hade jag svurit på att aldrig ha.   Lilla Fruntimret        tack ...

14

Av Ulla - 14 mars 2017 08:45

   ,,,,lycka och lycka och lycka       Lycka är mycket enkelt.   Det är bara god hälsa och ett dåligt minne.   Ernast Hemingway      ...

Av Ulla - 13 mars 2017 10:10


         

12

Av Ulla - 12 mars 2017 13:21


      Tack

Presentation


Välkommen till min blogg TANKEHOPP...

Jag lever alltid på (hoppet)
Hoppet är en vaken dröm. Aristoteles (384 f.Kr-322 f.K


Jag en kvinna från Göteborg som tömmer mina innersta tankar, känslor och andra händelser här i denna blogg. Det kommer att

Bloggar jag gärna besöker

Länkar

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4
5
6 7
8
9 10 11 12
13 14 15 16
17
18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards