Alla inlägg den 3 september 2012

Av Ulla - 3 september 2012 09:20

 

 

 

Hej hej,,,,,,,,,,

 

Visst har vi haft stabilt väder den här sommaren. Ett stabilt regnande. Ofta med medföljande åska. Idag regnar det här igen och nyss såg jag ett blixtsken över himlen. Är det något man kan lita på så är det att det blir regn så gott som var och varannan dag.

 

Livet pinnar på,,,,,,,,,,,jag hade dock en vilodag igår vilket var väldans skönt. Det lågs, satts i soffan eller fåtöljen,,,kollade tv, läste, löste korsord pratade med mannen. Det enda jag gjorde vettigt på hela dagen var att laga middag och plocka i och ur diskmaskinen. Jo jag gick på gåbandet i 7 minuter. Kvällen tillbringades även den i soffan för att titta på tv,,,,,,,,,, Det regnade nästan hela dagen igår och de

t var jämngrått.


 

Denna dag,,,,,,,,,,,,,,,

 

Måndag 3 september

 

Namnsdag: Alfhild, Alva

 

Nationaldag: Qatar, San Marino ,,,,

 

Vädret har varit ostadigt under natten,,,,men nu moln både ljusgrå och svarta samt sol. Morgonen började med att jag tappade duschslangen och blötte ner hela badrummet.,,,,jättekul. Sen när jag skulle ta min blodtrycks medicin och alla andra sju tabletter tappade jag dem på golvet. Ålade omkring på golvet en bra stund innan jag hittade alla. Sen skulle jag skölja ner tabletterna med lite vatten. Lyckades på något konstigt sätt hälla vattnet rakt ner över halsen och magen,,,,ja så började denna dag.

Det var bara att ta av sig allt och göra om morgontoaletten igen. Sedan kändes det som bakterier beslutade sig för att invadera min intet ont anande kropp,,,hmmm vad var detta,,,helt plötsligt nyser och hostar jag,,ögonen rinner ,,,näsan rinner. Vad skall det bli av detta nu då ? Upptäcker då något på badrumsgolvet,,,,en söndrig flaska,,,,aha,,,gubben har tappat något ,,,,fy attan,,,,det luktar starkt,,,,ett äckligt rakvatten,,,,,och var är han då ? Hos sjukgymnasten och har väl inte hunnit städa bort..Så jag spolar och spolar golvet,,,,häller på en massa medel och lukten försvinner och jag blir på en kort stund frisk igen,,ha ha.

 

Men nu skall käre maken får höra. När han stiger in genom dörren,,,jag vet jag vet säger han,,,,och det fick han höra. Men han var sen från badrummet och hann inte,stackaren.

Ja så började denna dag,,,,

 

Nu skall vi dricka kaffe och macka och läsa tidningen.

 

Vad det blir sedan,,,,,ja vi får se,,,,,

 

 

 

 

Ha en bra MÅNDAG och försök Fånga Dagen,,,,,njut av dagen.

 

Må gott !

 

Presentation


Välkommen till min blogg TANKEHOPP...

Jag lever alltid på (hoppet)
Hoppet är en vaken dröm. Aristoteles (384 f.Kr-322 f.K


Jag en kvinna från Göteborg som tömmer mina innersta tankar, känslor och andra händelser här i denna blogg. Det kommer att

Bloggar jag gärna besöker

Länkar

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards