Direktlänk till inlägg 24 juni 2012

Men då var det söndag,,,,

Av Ulla - 24 juni 2012 11:16

 

 

Dagens citat

 

"Ord av uppskattning är en nyckel som passar till många lås."

 

källa: Okänd  


 

 

Hej alla,,,,,,

 

Sår i öronen,,,,!!!!

När jag var ung eller yngre,,ha ha,,,,sade man att man fick sår i öronen om någon var tjatig. Säger man det fortfarande? Vad får man av dem som vräker ut skrivna ord i all oändlighet överallt?

Sår i ögonen?

Vem tror att den som använder flest ord har mest rätt?

Tycker ni att jag tjatar och gnatar hela tiden,,,?

Har ni fått sår i öronen av mitt gnat,,,

 

Midsommarhelgen lider mot sitt slut,,,,och många reser säkert hem idag. Hoppas helgen varit bra.

 

Idag är det söndag den 24 juni hela dagen. Idag känner jag mig helt blåst. Nä, inte mer än vanligt förstås, men himmel vad det tar i och blåser. Sol, moln, regnskurar,,,,vädret varierar sannerligen och imorgon skall det bli än värre.

 

I väntan ,,,,,,,,,,,På den riktiga sommaren.... Halva sommaren har gått nu och vädret som vi svenskar älskar att prata om drar verkligen ut på att visa sig från sin bästa sida.

En vecka i maj thats all... Sen har det varit mer eller mindre SKIT!!!!

 

Denna dagen,,,,slö o slapp dag.....har det bara skönt. Vilar, läser, sitter vid datorn, fixar lite här och där,,,,,har tagit fram ett par kycklingfileer till middag men vet inte vad jag skall göra. Förslag !!??

 

 

 

 

 

Får väl vandra omkring lite till i datavärlden,,,,,kanske skall ta och läsa din blogg. Vill du ha ett besök ?

 

Går vidare,,,,,  

 

 

och lever på HOPPET som vanligt,,,,,  och väntar på   ,,,,,

 

 

Ha en bra dag,,,,njut av dagen trots kanske dåligt väder.....

 

 

Nu skall jag träna,,,,,,,

 

Tittar in senare,,,,och läser bloggar.

 

Fånga Dagen !

  


Ha nu en fortsatt trevlig dag var rädda om er och varandra, lev här och nu, njut av varje ögonblick. Sörj inte gårdagen och oroa er inte över morgondagen, det som varit har varit och det som skall komma, det kommer, var dag har sitt. Ta vara på denna dag och dess guldkorn, för denna dagen kommer inte åter och livet går inte i repris. Guldkornen finns där alltid, de är bara svårare att se dem vissa dagar, då man har tråkdagar, men de finns alltid där....

 

Kom ihåg att du är värdefull och unik och att du duger som du är, du har rätt att vara den du är, bli accepterad och respekterad för att du är den du är.

 

 

   

 

Fem saker

 

I livet finns fem saker man inte får tillbaka:

Stenen... som redan är kastad

Orden... som redan är sagda

Möjligheten... som ej är använd

Tiden... när den har gått

Människan... efter döden

Livet är kort.

Bryt regler.

Säg förlåt snabbt.

Kyss långsamt.

Älska på allvar.

Skratta hysteriskt.

Ångra aldrig det som fått dig att le...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

17

Av Ulla - 17 mars 2017 13:23


           

15

Av Ulla - 15 mars 2017 09:00

       Man lär sig kompromissa. Foträta skor hade jag svurit på att aldrig ha.   Lilla Fruntimret        tack ...

14

Av Ulla - 14 mars 2017 08:45

   ,,,,lycka och lycka och lycka       Lycka är mycket enkelt.   Det är bara god hälsa och ett dåligt minne.   Ernast Hemingway      ...

Av Ulla - 13 mars 2017 10:10


         

12

Av Ulla - 12 mars 2017 13:21


      Tack

Presentation


Välkommen till min blogg TANKEHOPP...

Jag lever alltid på (hoppet)
Hoppet är en vaken dröm. Aristoteles (384 f.Kr-322 f.K


Jag en kvinna från Göteborg som tömmer mina innersta tankar, känslor och andra händelser här i denna blogg. Det kommer att

Bloggar jag gärna besöker

Länkar

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards