Alla inlägg den 7 april 2012

Av Ulla - 7 april 2012 16:21



Det bästa med gamla vänner är att dom oxå är gamla.



 

Av Ulla - 7 april 2012 16:17

Var jag inte blåst innan så är jag rejält blåst nu för,, Jisses vad det blåste!! Ute alltså,,,,fy attans o huvudvärk fick jag av eländet,,,,o en massa tankar snurrade i vinden där ute,,,,,nåväl vi är hemma igen denna Påskafton efter att ha haft några trevliga timmar hos grannar. Gott kaffe med smörgås och hembakade kakor.

Inte långt att gå men vi tog en promenad och det gillar inte huvudet när det blåser. Nu skall vi njuta resten av dagen och sonen kommer inte han snörvlar hemma.


Ha en skön eftermiddag och kväll..



 

Av Ulla - 7 april 2012 16:12

Gå inte framför mej – Jag kanske inte kan följa dej. Gå inte bakom mej – Jag kanske inte kan leda dej. Gå bara bredvid mej och – var min allra bästa vän.


Albert Camus (1913-1960)

Av Ulla - 7 april 2012 10:51


 


God Förmiddag på er!


Glad Påsk



Idag strålar solen för fulla muggar.



Men igår var det snöstorm,,,ja tänk vad vädret är konstigt i dessa vårtirder.

Idag ligger det ett litet snötäcke, blåser och nollgradigt.



Varje ny dag erbjuder oss en fräsch och ny chans att ta itu med livet.


Nu skall jag ta itu med mig själv igen,,,,,igen igen och igen. Det gäller tydligen att vårda sig själv.


Värken består och allt annat men jag vänjer mig aldrig. Oron finns där alltid.


   


Ibland tror jag att jag måste bli känslokall för att orka bära min känsla av sorg. Må varje stjärna slockna innan hoppets låga dör. Rastlös, infekterad av ovisshetens malande frågor vad väntar runt nästa krön?

 



Dagen idag,,,,,,,,,,påskkaffe hos en granne sedan blir vi hemma ikväll och tar det lugnt.

Sonen kanske kommer,,,,han ligger hemma i en riktig brakförkylning men kände sig något bättre idag men vi vill inte bli förkylda och det vet han......



Ha nu en fortsatt trevlig PÅSKAFTON  var rädda om er och varandra, lev här och nu, njut av varje ögonblick. Sörj inte gårdagen och oroa er inte över morgondagen, det som varit har varit och det som skall komma, det kommer, var dag har sitt. Ta vara på denna dag och dess guldkorn, för denna dagen kommer inte åter och livet går inte i repris. Guldkornen finns där alltid, de är bara svårare att se dem vissa dagar, då man har tråkdagar, men de finns alltid där.... Kom ihåg att du är värdefull och unik och att du duger som du är, du har rätt att vara den du är, bli accepterad och respekterad för att du är den du är. Dagarna blir vad man gör dem till, livet lika så..... Sprid kärlekens, medmänsklighetens och omtankens ljus omkring er .....


    


 Hoppar och hoppas 



 



Andas - av Maria Johansson.... ibland vågar jag inte andas som om luften skulle berätta något jag inte ville veta eller kanske ville veta ibland är det svårt att säga vad som skulle vara värst,,,



 

Av Ulla - 7 april 2012 10:50




  Tur det finns SKRATT i världen. Det gör livet lättare.

Av Ulla - 7 april 2012 10:49

Att oroa sig för morgondagen, det är som att betala räntan på ett lån man ännu inte fått. Okänd tänkare

Av Ulla - 7 april 2012 10:48

En ängel Om jag var en ängel,,,, O

m jag var en ängel skulle jag beskydda dig varje natt, sitta vid din sida, hålla din hand. Stryka bort dina tårar, utsudda din ångest, ge dig sinnesro. Lägga min egen vinge som ett täcke över dig. Omsluta dig på alla sidor. Om jag var en ängel, skulle jag beskydda dig varje dag, följa dig överallt. Trösta dig. Lyssna igen och igen och igen. Jag skulle hålla om dig, viska i ditt öra:

Mod, Mitt hjärta! Mod……


 

Av Ulla - 7 april 2012 10:47

Oron befriar aldrig morgondagen från sorg, den suger bara

musten ut nuet.


A.J.Cronin

Presentation


Välkommen till min blogg TANKEHOPP...

Jag lever alltid på (hoppet)
Hoppet är en vaken dröm. Aristoteles (384 f.Kr-322 f.K


Jag en kvinna från Göteborg som tömmer mina innersta tankar, känslor och andra händelser här i denna blogg. Det kommer att

Bloggar jag gärna besöker

Länkar

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards