Alla inlägg under oktober 2013

Av Ulla - 3 oktober 2013 09:36


 

 

Tjejer på språng,,,, Ont krut förgås inte... sååå lätt...

Så en dag i goda vänners lag ska väl knappast knäcka mig, - trots att jag surt får betala med extra intensiv värk och trötthet...

Det är priset för en tur till stan med förmiddagsfika, lunch, shopping, kaffepaus och en massa pladder och skratt!

Se där ja, - då anfalls jag naturligtvis av en bråkande kropp!

Men, - det var det värt ;-)

Kroppen tvingar oss att bromsa när vi själva överskrider gränser.

Det är bara släppa taget och följa med. (Bara?! :))

Nåväl trevligt var det i alla fall och vi får göra om det en annan dag. Jag sjukersättning, en arbetslös, en tillfälligt sjukskriven och en med ledighetsdag. Inget prat om sjukdomar eller arbete.

Vi bara var och tramsade och shoppade….

Ja så himmelskt härligt va..

Mina så galet goa väninnor lediga, arbetande och sjuka men vi tar alltid en dag att spendera ihop...

Vi brukar då o då spendera en förmiddag och eftermiddag tillsammans..

På senare år har dessa möten förlagts till stadens konditorier..eller restauranger

Ja vi kan sitta i timmar..

Tiden flyger när vi kommer samman..

Ja det är mycket som ska avhandlas..

Vi måste ju informera varandra o uppdatera allt..

Vad som hänt o inte hänt.. typ..

Eller vad som borde hända..

Ja och så livets väl o ve i allmänhet.. förstås..

Ja vi har alla nära till både skratt o gråt..

Den här vänskapen är såååå god att ha..

Vi känner varandra så väl så väl.. Ja det är lycka med sådana väninnor..

 

 

Idag är jag väldigt trött. Gjorde mkt mer igår än min fibrokropp ville acceptera. Ibland blir jag lite väl dumdristig och vill visa att jag minsann KAN även om jag har min fibro. Just för stunden när man gör vad det nu än må vara som man borde låta bli då känns det helt underbart. Men sen. Då är det inte lika roligt längre. Idag ska jag ta det lite lugnare. Om jag inte hinner allt idag så finns ju en ny dag i morgon.. *har jag hört*

Gårdagskvällen och större delen av natten tillbringades i den förhatliga Fibromyalgins skruvstäd.

Var vaken länge.

Tillslut infann sig dock sömnen och jag har vaknat till en ny  fin dag.

Med min sjukdom har man lärt sig att det inte tjänar något till att rusa.

Det är bara att försöka hitta ljusglimtar och glädjeämnen som ger energi.

 

Detta blir min baravaradag,,,,

 

Önskar dig en fin dag !

 

 

 

Av Ulla - 2 oktober 2013 08:45

 

 

Men vad ska jag skriva då??? ...att det är ,,,,Onsdag ?

Det vet ju alla.

 

Här kommer ett tänkvärt citat:  

Mirakel är oväntade glädjeämnen, överraskande sammanträffanden, oförklarliga upplevelser, häpnadsväckande skönhetsintryck..  precis vad som helst som händer under dagens lopp, ...under förutsättning att vi just i det ögonblicket kan uppfatta dess speciella värde.

 

 

Men vet ni vad ?

 

Idag är det tjejträff hela dagen lång,,,,vi skall träffas och ta frukostkaffe,,,,lunch och shoppa,,,,prata,,prata,,,det kommer att bli en rolig dag.

 

Ha en bra dag !

 

 

Av Ulla - 1 oktober 2013 19:01

 

 

Livet är som att bygga med legobitar- Alltid är det nån j-kla bit som fattas.

Av Ulla - 1 oktober 2013 09:15


Oktober är här,,,,,

 

Lite lugnare... ... har jag det - just nu ;)

Inget sjukhusbesök, inga tider alls,,,,,

 

Men sjukgymnastik idag halv elva,,,,,

 

Ännu en dag gryr, precis som det ska i det levande livet och alla andra liv också förresten.

Det finns en mening med allt.

Men,,,,Jag kan inte se meningen med cancer.

Laddar batterierna... tankar energi...

 

Kanske behöver jag ta bloggpaus? Kanske inte? Kanske för ett par minuter, timmar, dagar, veckor...? Näää,,,det går inte väl,,,eller ?

 

En stickande smärta väckte mig på morgonen. Någon står och karvar i varsin axel med en kniv så slö att man kan rida barbacka på den. Personen gräver ner sina äckliga fula fingrar i axelmusklerna, ljumskarna ja överallt och smärtan skickar stötar upp till huvudet och värken där är också ett faktum. Det hettar, bränner och svider när jag försöker resa upp huvudet från den nattvarma kudden och jag är rädd att huvudet ska lossna från sitt fäste och ligga kvar på kudden. Men men,,,,tar mig sakta upp och hela kroppen protesterar. Hatar denna fibro,,,

Smärta är inte kul på något vis.

Ska kolla på Blocket om det finns någon hyfsat begagnad kropp för utbyte.

Ibland.

Ibland stannar man upp.

Ibland blir man ödmjuk.

Ibland glömmer man allt det där som man gnäller över.

Ibland vänder man sej inåt och tänker.

Ibland får man hoppas.

Ibland får man bestämma sej för att det SKA gå bra.

Ibland får man ta en sak i taget.....

Ibland kommer alla undringar och frågor.

Ibland vill jag inte alls vara med på tåget.

Ibland vill jag bara vara.

Ibland känns allt bra.

Ibland tänker jag för att vara sjuk så mår jag ganska bra.

Ibland undrar jag varför jag klagar och gnäller.

 

Lever på Hoppet och önskar dig en bra dag och nu känns huvudvärken bättre.

Presentation


Välkommen till min blogg TANKEHOPP...

Jag lever alltid på (hoppet)
Hoppet är en vaken dröm. Aristoteles (384 f.Kr-322 f.K


Jag en kvinna från Göteborg som tömmer mina innersta tankar, känslor och andra händelser här i denna blogg. Det kommer att

Bloggar jag gärna besöker

Länkar

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22 23 24 25 26
27
28 29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards