Alla inlägg under oktober 2013

Av Ulla - 28 oktober 2013 14:27

 

 

 

Hej svejs,,,,


Ny vecka och här i Götet är stormen i antågande,,,men kan tala om att det blåser och ösregnar det är ett riktigt uselt väder.

 

Dagen började som vanligt sedan for vi till stan och hämtade mina nya glasögon jösses vad jag ser bra.

 

 Handlade lite förnödenheter och gjorde även ett apoteksbesök.

 

Nu sitter vi hemma och myser med tidningar, korsord och data.....såå skönt att vara inne.

Sonen kom en sväng innan jobbet och fikade,,,han började arbeta kl två idag och hade väl ingen större lust att ge sig ut på stan.

 

Hoppas ni alla har det bra,,,,var rädda om er.....

 

 

Av Ulla - 26 oktober 2013 17:15

Jag vaknade i morse med en smäll. Regnet smattrade på på sovrumsrönstret så hårt att jag trodde att det var någon med k-pist eller liknande som höll till utanför huset. Just nu blåser det en hel del, men det väntas en svår höststorm i början på nästa vecka. Orkan ska komma in över de brittiska öarna i början på nästa vecka och det lär spilla över en del på oss! Jag begriper inte varför britterna hela tiden envisas med att skicka allt skitväder på oss. Dagen har gått i lugnets tecken som det har gjort den sista tiden. Vi har i alla fall städat lite denna dag och bakat en kladdkaka och lagt i frysen. Läst, löst korsord och varit ute en sväng med bilen och handlat lite frukt och grönsaker ossåååå blev det en chipspåse...fy på oss. Idag blev det köttsoppa till middag och senare ikväll skall vi ta och baka scones det har vi längtat efter ett tag. Löven har blåst av nästan alla träd nu,,,,och nu ser vi Älvborgsbron,,,ve ser mer och mer för var dag från vår fina balkong. .

 

I natt blir det vintertid,,,glöm inte det.....KLOCKAN skall ställas om.Paolo Coelho: Alkemisten

 

 

Några KLOKORD,,,,denna lördag,,,,,”Jag lever varken i det förflutna eller i framtiden. För mig existerar bara nuet, det är det enda som intresserar mig. Om du lyckas leva i nuet blir du lycklig. Livet kommer att bli en glädjehögtid för dig, en stor fest, för livet är alltid och endast den stund vi lever det”

 

Ha en fin lördagkväll...här blir det tv....Så mycket bättre bl.a

 

 

 

 

Av Ulla - 26 oktober 2013 17:14

Varje gång jag stänger en dörr mot verkligheten kommer den in genom fönstret.

 

-Jennifer Unlimited-

Av Ulla - 25 oktober 2013 11:07

 


Önskar er alla en bra fredag.


Jag finns i bakgrunden med mina åkommor,,,,skit,,,,blääää....





Av Ulla - 24 oktober 2013 14:21

♥♥Hej alla min hjärtan....

 

Det stormar denna dag o ibland kommer det en skur....och mellan allt detta så skiner solen och det är hela 12 grader varmt. Igårkväll var det åska, hagel och regn. Idag har jag varit på sjukgymnastik. Det går sakta men framåt kan man säga. Funderar på vad det egentligen var som hände. Var det något annat ? Men i så fall hade det väl märkts på sjukhuset. Gör inte mycket...vilar och läser....

 

Ha en bra dag alla....

Av Ulla - 23 oktober 2013 12:47

♥♥


Tack alla fina för era ord.....både här och på andra ställen det värmer verkligen....jag vilar och försöker återkomma i normala takter,,,,idag har jag varit och tagit influensaspruta och vågat mig ut i en affär med maken för att handla och för detta krävdes mod och en stark man.

 

Tänk så liten man kan bli och eländig.  

 

Varm kram till er alla,,,,,

Nej

Av Ulla - 23 oktober 2013 12:41

Nej!


Det här med att säga nej...kan vara svårt...jag tränar på det....

Av Ulla - 22 oktober 2013 15:44

Livet pågår som sagt.


 


Jag har nu stannat upp....måste.......som läkaren sa.


Inre stress.


Panikångest,,,,


Det har blivit för mycket bara...så är det.


Inte lätt att vara sjuk med allt som man fått.


Tänker och funderar för mycket.


Kram på er,,,,,,

Presentation


Välkommen till min blogg TANKEHOPP...

Jag lever alltid på (hoppet)
Hoppet är en vaken dröm. Aristoteles (384 f.Kr-322 f.K


Jag en kvinna från Göteborg som tömmer mina innersta tankar, känslor och andra händelser här i denna blogg. Det kommer att

Bloggar jag gärna besöker

Länkar

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22 23 24 25 26
27
28 29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards