Direktlänk till inlägg 31 oktober 2013

Hemma i lugnets vrå,,,,kvällstankar,,,

Av Ulla - 31 oktober 2013 21:45

Dagarna bara flyger förbi och jag försöker sysselsätta kropp såväl som hjärna och själ. 

Sysselsätta mig...hmmm....tankarna virvlar och far.....

 

  "Man kan ha det värre" säger många men vet ni, ingen utom jag vet hur jag har det. Eller inte har det, numera. Folk tror jag är stark, det är jag inte. Stark,,,hur är man då.  Är en mes. Rädd liten fågel,,stundtals. Sitter här eller rättare sagt ligger, och tänker på Varför?

Varför just jag?

Om man oroar sig för framtiden varje dag...lever man då?

Vad komplicerat livet kan vara ibland. Utifrån, med andras ögon, verkar allt så bra. Och den bilden är kanske rätt till stor del. Men djupt därinne döljer sig någonting annat. Något som ligger där och gnager. Jag vill känna, men tror det gör för ont. Att dra sig undan sina egna känslor, sina egna tankar. Gömma saknad, tappa balans, dölja ögonen. Jag försöker glömma, hur man känner. Inte låta tankarna flyga fritt, utan bunta dem och stänga in dem. I alla fall en stund, tills allt är hanterbart igen Förmågan att njuta av de små sakerna i livet tar en igenom de stora och svåra sakerna så mycket lättare än om allt var nattsvart. Jag stannar upp, tänker, förundras och skjuter undan det som gör ont en stund. För nog uppväger det fina det dåliga? Det är fint att tänka så. Men inte alltid jag kan tänka så.

Ingen kan se allt med socker på precis varenda dag.

 

 

Jag vägrar bli bitter, men jag kan väl få vara väldigt liten och ledsen iallafall ibland?

Hade jag fått välja så hade jag inte haft alla dessa krämpor.

 

Imorgon är det en ny vacker dag.

Höstrusk eller sol,,,,det blir i alla fall en ny dag....en VACKER DAG får man hoppas och jag hoppas att jag kan få må någorlunda i alla fall.

 

Sov Gott kära bloggarvänner....imorgon är det nya tag som gäller,,,


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

17

Av Ulla - 17 mars 2017 13:23


           

15

Av Ulla - 15 mars 2017 09:00

       Man lär sig kompromissa. Foträta skor hade jag svurit på att aldrig ha.   Lilla Fruntimret        tack ...

14

Av Ulla - 14 mars 2017 08:45

   ,,,,lycka och lycka och lycka       Lycka är mycket enkelt.   Det är bara god hälsa och ett dåligt minne.   Ernast Hemingway      ...

Av Ulla - 13 mars 2017 10:10


         

12

Av Ulla - 12 mars 2017 13:21


      Tack

Presentation


Välkommen till min blogg TANKEHOPP...

Jag lever alltid på (hoppet)
Hoppet är en vaken dröm. Aristoteles (384 f.Kr-322 f.K


Jag en kvinna från Göteborg som tömmer mina innersta tankar, känslor och andra händelser här i denna blogg. Det kommer att

Bloggar jag gärna besöker

Länkar

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22 23 24 25 26
27
28 29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards