Alla inlägg den 26 september 2013

Av Ulla - 26 september 2013 22:52

 

Av Ulla - 26 september 2013 08:15

Hej !

 

Sitter här och kan knappt hålla ögonen öppna. Vet inte om det berodde på regn eller vad, men sova kunde jag inte! Låg och vred mej fram till 2 och när jag väl kände att sömnen var på g, då började stora timmerstockar att dras från han bredvid. Jag petade på honom, inget hände... knuffade... inget hände... när jag nästan slog på honom och fortfarande inget hände så,,,,började jag hosta,,,,vad säger han då,,,vilket liv du för man kan ju inte sova,,,,Nähä….men jag somnade till sist i alla fall.

 

NU är hösten här och det är härligt! Jag har ägnat några dagar åt att andas och starta om. Jag tycker att naturen är helt underbar med sina mustiga färger – sprakande rött, lysande gult och orange, mustigt brunt och grönt. Och ladda batterierna ute i naturen behövs ,,,försöker ta en promenad varje dag helst på morgonen efter att jag mediterat.

Nya tag och positiva tankar nu.Hmm undrar om detta håller.....

Försöker också att gå en stund varje dag på gåbandet. Måste tänka på vad jag äter. Nu är det så att jag måste ner några kilo. De senaste veckorna (månaderna för att vara uppriktig)har jag struntat totalt i vikten. Kanske inte i vikten, men att ha koll... och då går det som det går... upp!

Livet är en vild, brokig och färgstark berg och dalbana. Ena stunden finns där ljuset, öppenheten, hoppet och glädjen, för att i andra förbytas till mörker, utmaningar, sjukdomar,,,sorg. Jag känner mig bitvis som en statist i dramat LIVET.

 

Gårdagen tvättades det som sagt. Jag for till staden och handlade lite saker. Sedan sammanstrålade jag med maken och vi åt en god sallad ute.

Sedan blev det kaffe på balkongen. Lite fixande här och var. På kvällen kom en regnskur men vi satt ute till klockan var över sju och bara pratade och hade det bra.

 

Ny dag igen,,och Torsdag..Denna dag,,,skall hjälpa mamma att handla och fixa lite hemma hos henne sedan åker vi hit hem och äter lite innan vi skall på kalas till systerdotterns son på kalas.

 

Jaja, jag är ju i det där som kallas livet - så vad kan man vänta sej mer än... livet!

 

Ha en fin dag everyhopa!

 

 

 

Presentation


Välkommen till min blogg TANKEHOPP...

Jag lever alltid på (hoppet)
Hoppet är en vaken dröm. Aristoteles (384 f.Kr-322 f.K


Jag en kvinna från Göteborg som tömmer mina innersta tankar, känslor och andra händelser här i denna blogg. Det kommer att

Bloggar jag gärna besöker

Länkar

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< September 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards