Alla inlägg den 21 september 2013

Av Ulla - 21 september 2013 18:00

Dalai lamas svar på fråga om vad som förvånar honom mest:

 

Människan!

 

”Hon offrar hälsan för att tjäna pengar. Sedan offrar hon pengar för att få tillbaka hälsan. Och så är hon så angelägen om sin framtid att hon inte njuter av livet. Följden blir att hon inte lever i nuet och inte heller i framtiden. Hon lever som om hon aldrig skulle dö. Och så dör hon utan att någonsin levt.”

 

En klok man det där.

 

Tankfulla ord!

Puh

Av Ulla - 21 september 2013 16:13

 

 

Nasse till Nalle Puh:

 

Hur stavar man kärlek?

 

Nalle Puh svarar: -Man stavar inte…man känner den.

Av Ulla - 21 september 2013 16:11

Av Ulla - 21 september 2013 14:53

Dagens citat

 

"En fanatiker är en som fördubblar ansträngningarna när han glömt sitt mål."

 

källa: George Santayana

 

 

Lördag 21 september

 

Namnsdag Matteus

 

Nationaldag Armenien Belize Malta (självständighetsdagen)

 

 

 

Lördag kära bloggarvänner,,,,vad gör du ?

 

Här har vi redan hunnit med en del.....På förmiddagen åkte jag och maken till Liseberg och strosade runt och spelade lite,,,men inga vinster.

Sedan tog vi spårvagnen till stan och fönstershoppade.

Nu är vi hemma i soffhörnet och har ätit kyckling och pastagratäng..........

snart vankas det kaffe och en litn kaka...idag njuter vi bara av dagen ,,,,,ikväll blir Körslaget på tv och lite ost och kex....en lugn och stilla kväll...en skön lördag med andra ord.....

 

Hoppas du har en bra dag.

 

 

 

Presentation


Välkommen till min blogg TANKEHOPP...

Jag lever alltid på (hoppet)
Hoppet är en vaken dröm. Aristoteles (384 f.Kr-322 f.K


Jag en kvinna från Göteborg som tömmer mina innersta tankar, känslor och andra händelser här i denna blogg. Det kommer att

Bloggar jag gärna besöker

Länkar

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< September 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards