Alla inlägg den 14 september 2013

Av Ulla - 14 september 2013 17:30

 

Hej,,,,det går mot kväller,,,,åter en fin dag och varm. Vi har shoppat denna dag,,,det blev ett nytt soffbord, matta, kuddfordral, brödrost och lite nyttigheter. Har tillbringat några timmar på balkongen och fixat lite...nu har vi druckit kaffe där och nu har vi hamnat i soffan med vars en laptop i knät. Snart grejar vi vidare och kvällen kommer att tillbringas i soffan och titta på Körslaget. Vi njuter av att vara ensamma men snart så sätts det igång med diverse luncher och middagar,,kalaser med mera. Jag har haft det jobbigt ett tag nu med en massa läkarbesök, undersökningar, röntgen och allt. Det tar på en och just nu vill jag bara vara med älsklingen.

Skönt är att min lungcancer är stabil men det är så mycket annat också.

 

 



 
  

Av Ulla - 14 september 2013 10:12


 

Nyheter denna dag,,,,,,

En fruktansvärd våldtäkt på en buss i Indien, där kvinnan dog av skadorna, har äntligen fått ett avslut! Fyra män fick dödsstraff,en av våldtäktsmännen gick historien i förväg och tog livet av sig, medan en underårig har fått 3 års ungdomsfängelse. En av de dömda grät när han fick reda på sitt straff! Vad hade han väntat sig? En klapp på axeln och att kunna gå ut som en fri man? Detta har skett i ett land där det verkar ”legalt” att ge sig på kvinnor, men nu har rättsväsendet satt ner foten ordentligt, vilket borde rädda några kvinnor från liknande upplevelser och att våldtäktsbenägna män tänker till innan dom handlar. Tyvärr tar det lång tid med attitydförändringar, men ett stort steg är taget i rätt riktning. Tack och lov så reagerade en stor del av Indiens befolkning så att lagen kunde ändras och ge ett strängt straff! Domen går att överklaga! Det kan inte vara möjligt att männen får lindrigare straff i en överklagan! Straffet skulle  vara värre, men hur skulle det  i så fall se ut?

 

 

Det är den 14 september och sommaren håller fast oss i sin underbara famn, men Hösten knackar på och hon knackar hårdare och hårdare. I morgon eller övermorgon kommer hon att slå in dörren, tyvärr. Efter det har vi en lång färd mot en, förhoppningsvis; underbar vår. Det gäller att ta vara på varje sekund den här helgen. Just nu sitter jag på min balkong och ser alla träd så har en del gula blad smugit sig in i det gröna.

 

Nu är tidningen läst och kaffet uppdrucket så skall vi bege oss ut i sommarvädret.

 

Önskar dig en fin Lördag !

Presentation


Välkommen till min blogg TANKEHOPP...

Jag lever alltid på (hoppet)
Hoppet är en vaken dröm. Aristoteles (384 f.Kr-322 f.K


Jag en kvinna från Göteborg som tömmer mina innersta tankar, känslor och andra händelser här i denna blogg. Det kommer att

Bloggar jag gärna besöker

Länkar

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< September 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards