Alla inlägg den 13 september 2013

Av Ulla - 13 september 2013 10:00

 

 

 

 

Hela livet är ett försök att bevara livet.

 

Källa: Ingeborg Bachmann

 

   

 

 

När du vaknar på morgonen, så kom ihåg att oavsett om din första tanke är ”Undrar vad det blir till frukost?” eller ”Jag undrar vad det skall hända för något spännande idag?” så är det samma sak.

 

Nalle Phu

 

  


Hej på er alla !

 

 

Vissa morgnar när jag vaknar så susar det extra rejält i mina öron, det inträffar allt oftare.. ljudet finns kvar där hela dagen, hela kvällen och även när jag skall somna… som ni förstår sån fullkomligt ogillar jag min tinnitus. Idag är en sådan dag .Ingen som vill byta ?

 

Fredag den 13:e....vad kommer att hända..??

 

Väder även denna dag ,,,

 

Namnsdag har Sture och det heter min man,,,Grattis älskling,,,förresten jag säger det till honom istället.

 

Dagen idag inget sjukhus eller sådant.

Skall vila kroppen idag den gör ont.

Attans.

Skall ut på några ärenden.

Sedan hem till mamma på kaffe och överlämna lite förnödenheter till henne.

 

En skön dag som sedan övergår till fredagsmys....bara vi.

 

Ha nu en fortsatt trevlig dag var rädda om er och varandra, lev här och nu, njut av varje ögonblick. Sörj inte gårdagen och oroa er inte över morgondagen, det som varit har varit och det som skall komma, det kommer, var dag har sitt. Ta vara på denna dag och dess guldkorn, för denna dagen kommer inte åter och livet går inte i repris. Guldkornen finns där alltid, de är bara svårare att se dem vissa dagar, ,,,,men de finns alltid där.... Kom ihåg att du är värdefull och unik och att du duger som du är, du har rätt att vara den du är, bli accepterad och respekterad för att du är den du är. Klappa någon på axeln och denna någon växer som människa, le mot någon och du får ett leende tillbaka, säg ett vänligt ord till någon och du blir denna någons guldkorn… Varje dag har sina guldkorn, även de grå dagarna, de är bara lite svårare att se dem bara, men de finns alltid där. Kom ihåg att det bor en ängel i oss alla, en del är bara mer vingklippta än andra. Dagarna blir vad man gör dem till, livet lika så.....

 

 

Presentation


Välkommen till min blogg TANKEHOPP...

Jag lever alltid på (hoppet)
Hoppet är en vaken dröm. Aristoteles (384 f.Kr-322 f.K


Jag en kvinna från Göteborg som tömmer mina innersta tankar, känslor och andra händelser här i denna blogg. Det kommer att

Bloggar jag gärna besöker

Länkar

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< September 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards