Alla inlägg den 21 augusti 2013

Av Ulla - 21 augusti 2013 16:52

    

 

Tiden är så märklig, flyter omkring allt och finns i ett överflöd fast vi mitt i livet aldrig tycker att vi har just tid. Samhället har satt tid på tiden, fått oss att ständigt titta på klockan för att se vad tiden är fast tiden inte finns. Vi jagar ständigt tiden, allt för att hinna med alla måsten, måsten som många gånger inte alls är så viktiga som vi tror.

 

  Hej denna onsdageftermiddag !

 

Vill bara berätta att jag sitter på min balkong och har det så himla gött. Dricker kaffe och smörbulle….med maken bredvid mig.

 

Solen,,,, tänk vilken varm "lampa" den är......Min hud, kropp, själ och sinne mår så väl av denna gula runda "boll" uppe i på den klarblå himmelen.

 

Några dagars frånvaro från bloggen ser jag man jag är här,,,o där.

 

Måndag,,, var jag på stan och klippte mig,,,,kikade runt i affärer och småshoppade lite saker.

 

Tisdag var det tvättstugan och min systers födelsedag och min systerdotters födelsedag och några till,,,,min inget kalas i sikte än.

 

Det är få förunnat, att i en stad, bara några stenkast från sitt hem njuta av det som erbjuds av naturen ja jag har faktiskt lite skog nära mig och där brukar jag promenera på morgonen.

Idag smet jag ut tidigt när maken fortfarande sov,,,ibland så vaknar jag tidigt men oftast så ligger jag längre än älsklingen.....tog en snabb promenad.

Dusch och sedan frukost på balkongen.

Förmiddagen blev en mammadag med handling och lite saker att fixa hos henne.

Sedan for vi och handlade lite själva och sammanstrålade med sonen och åt lite mat på IKEA där även sonen handlade nya lakan och lite annat....jag var bara smakråd.....

 

 

 

När så mycket skönt i varje åder av skapelsen och livet sig förråder, hur skön då måste själva källan vara, den evigt klara.

 

J.O WALLIN

 

 

 

 

 

Vill nu passa på att önska dig en skön eftermiddag och kväll denna onsdag.

 

Var rädd om dig.....

 

 

Presentation


Välkommen till min blogg TANKEHOPP...

Jag lever alltid på (hoppet)
Hoppet är en vaken dröm. Aristoteles (384 f.Kr-322 f.K


Jag en kvinna från Göteborg som tömmer mina innersta tankar, känslor och andra händelser här i denna blogg. Det kommer att

Bloggar jag gärna besöker

Länkar

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25
26 27
28
29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards