Alla inlägg den 4 juli 2013

Av Ulla - 4 juli 2013 22:30

Det här med att leva i nuet är inte alltid lätt!

Tankarna har sån fart ibland, de far hit och dit, in i framtiden och bakåt i tiden för att återigen älta samma gamla problem...

 

Att njuta - så viktigt, men så svårt.

 

Men tydligen så är det inget nytt, för om det här skrev redan Frans Michael Franzén som levde 1772-1847:

En blomma är glädjen: i dag slår hon ut, i morgon förvissnar hon redan, just nu, då du kan, hav en lycklig minut och tänk på den kommande sedan.

 

Tycker att det är en så fin vers...

 

 

 

 

 

Av Ulla - 4 juli 2013 09:51

Torsdag 4 juli

 

Namnsdag Ulla Ulrika

 

Nationaldag USA

 

...o titta jag har namnsdag idag,,,,,,,

 

 

Citat

 

"Respektera dig själv. Ge bort din tid, din kraft, dina rikedomar, men inte din själ. När du lever för andra har du förlorat ditt eget liv. När du förlorar dig själv finns det ingenting kvar. Vem respekterar dem som inte respekterar sig själva?"

 

~ Ur Kvinnornas Tao


Morron världen !


Idag gör det bara ont…idag är det en dag med konstant värk om dock i olika former…Smärtan omfamnar mig med all sin kraft. Tungt, hårt, skoningslöst. Jag kommer inte undan dess grepp. Startade dagen med ett hejdundrande migränanfall och dessutom var jag på Vårdcentralen igår och visst hade jag urinvägsinfektion så ny blev det mer piller att stoppa in i munnen..

 

Men som sagt livet pågår hela tiden...eller hur ?

 

 

"Att inte ta tillvara dagarna som kommer, är som att strunta i att leva livet, alla dagar blir inte roligast..."

 

 Ha en bra dag !

Av Ulla - 4 juli 2013 09:49

 

Presentation


Välkommen till min blogg TANKEHOPP...

Jag lever alltid på (hoppet)
Hoppet är en vaken dröm. Aristoteles (384 f.Kr-322 f.K


Jag en kvinna från Göteborg som tömmer mina innersta tankar, känslor och andra händelser här i denna blogg. Det kommer att

Bloggar jag gärna besöker

Länkar

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards