Alla inlägg under juni 2013

Av Ulla - 3 juni 2013 13:00

 

 

 

MÅNDAG 3 juni

 

Namnsdag: Gudmar, Ingemar och en alldeles ny måndag och ny vecka,,, ,,,,,

 

,,,så sjöng,,,,,Evert Taube “……och blommorna som redan slagit ut på ängen, gullviva, mandelblom, kattfot och blå viol………” det är väl försommar och Sverige det!

 

Om morgonen (morgon och morgon, jag är morgonsen, lindrigt uttryckt) när jag intager min morgonfrukost,,hmm,,,,när äter man frukost,,,naturligtvis på morgonen.

På morgonen åt jag min frukost och mina 7 piller.

Mannen försvann ut,,,,

Mediterade.

Gick på löpbandet i 10 minuter.

Dammsög några minuter.

Kollade utsikten från balkongen,,precis som vanligt. ...Jaha,,,

Beställt tid för klippning.

Tvättstugan gäller några timmar efter klockan tolv.

Tittar ut på balkongen igen,,,inga blommor i år…ser tråkigt ut.

Tar en kopp kaffe till.

Springer,,,ha ha,,,lullar ner till tvättstugan igen.

Trött,,,,vilar lite.

Fåglarna kvittrar och gräsklipparen körs för fulla muggar.

Solen strålar.

O där kom mannen hem efter att varit ute och handlat och varit på sjukgymnastik.

Skönt att han finns min kärlek.

 

Hur ljuvligt är det då inte!

 

Livet är gott! ,,,trots fibromyalgi och annan skit,,,,

 

Livet pågår precis som vanligt..så det så.

 

 

 

 

Ha nu en fortsatt trevlig dag denna måndag var rädda om er och varandra, lev här och nu, njut av varje ögonblick. Sörj inte gårdagen och oroa er inte över morgondagen, det som varit har varit och det som skall komma, det kommer, var dag har sitt. Ta vara på denna dag och dess guldkorn, för denna dagen kommer inte åter och livet går inte i repris. Guldkornen finns där alltid, de är bara svårare att se dem vissa dagar, ,,,,men de finns alltid där.... Kom ihåg att du är värdefull och unik och att du duger som du är, du har rätt att vara den du är, bli accepterad och respekterad för att du är den du är. Klappa någon på axeln och denna någon växer som människa, le mot någon och du får ett leende tillbaka, säg ett vänligt ord till någon och du blir denna någons guldkorn… Varje dag har sina guldkorn, även de grå dagarna, de är bara lite svårare att se dem bara, men de finns alltid där. Kom ihåg att det bor en ängel i oss alla, en del är bara mer vingklippta än andra. Dagarna blir vad man gör dem till, livet lika så.....

 

 

Av Ulla - 2 juni 2013 19:00

 

 

 

 

Inse att saker och ting kan ses på olika sätt!!

 

 

 

 

Kvällshälsning,,,,

 

   

 

Nu är det kväll och det har varit en riktigt skön söndag bara mys en kort promenad i gråvädret,,,,korsordslösning, fikastunder, lättlagad middag,,,telefonprat,,,,

 

... bara njutit hemma av dagen,,,,och solen kom fram till slut ocheftermiddagen blev fin,,,

 

Hoppas du haft en skön söndag....

Av Ulla - 2 juni 2013 08:15

 

   

När vi halkar ur de vanliga hjulspåren, inbillar vi oss, att allt är förlorat; det är endast början till något nytt, gott.

 

(Leo Tolstoj)

 

   

 

Sviiiiiissssscccch,..så är det plötsligt söndag…igen!

 

Ha en underbar sådan,,,,söndag alltså....

 

 

 

 

Av Ulla - 1 juni 2013 18:00

Varför är det så svårt att säga förlåt när man sargat och sårat varann´ Varför låter vi murar skilja oss åt när så lätt vi rasera dem kan Varför döljer vi hellre vårt hjärtas gråt bakom hårda och bittra ord än vi räcker vår hand med ett tyst förlåtför den oförrätt vi gjort Det är tungt för ett hjärta att böja sig ner för en människas hjärta är stolt och som svaghet vi tolkar den längtan om fred som djupast därinne sig dolt Kan man kalla det svaghet att bryta ner de murar som skiljer oss åt?

Nej, starkast är den, som handen ger med en ödmjuk bön: FÖRLÅT

Av Ulla - 1 juni 2013 09:45

Lördag den 1 juni

 

 

Namnsdag har Gunnel och Gun

 

 

 

 

 

Man får vakna på ”morron”, med ny energi, och få känna, att kropp och själ är i lika harmoni.

Att ta vara på dessa, så sköna och fina stunder, och kunna få njuta, av naturens under….vilket poesi jag kom med denna dag,,,,,  

 

Kroppen värker så in i…. men tänk ändå vad livet är underbart. Att få njuta av en så vacker natur, vindens brus och fåglarnas kvitter. Samt alla underbara människor. Ta vara på sekunderna och njut av livet. Den enda som kan se saker positivt, är jag själv,,,,men inte alltid jag lyckas,,,, Kanske livet känns och ser ut som en stor tung sten - men tittar jag noga så ser jag något som glittrar, det är de små glädjeämnena, lyckostunderna, de underbara människorna jag möter.... Så livet är också gott, det är mycket gott....det gäller bara att hålla ögonen öppna och sinnet vänligt.

 

 

Livet var skönt igår,,,en härlig dag. Vi var hos nyfunna vänner i närheten klockan två var vi bjudna,,,det blev jordgubbschampagne i trädgården,,,sedan blev det ostbricka med en massa plock och vitt vin. Kaffe och rabarberkaka. Allt var så gott och vi hade så trevligt.

Vi var inte hemma förrän vid sju,,,trötta och glada.

En superhärlig eftermiddag.

 

Väl hemma så blev det soffhäng och Let´s Dance.

 

Idag skall vi ta vara på solen och ge oss ut och spatsera bl.a inga planer men något får det bli denna dag.

 

Njut av dagen !

 

Må gott därute!

 

 

 

 

 

Presentation


Välkommen till min blogg TANKEHOPP...

Jag lever alltid på (hoppet)
Hoppet är en vaken dröm. Aristoteles (384 f.Kr-322 f.K


Jag en kvinna från Göteborg som tömmer mina innersta tankar, känslor och andra händelser här i denna blogg. Det kommer att

Bloggar jag gärna besöker

Länkar

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27
28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards