Alla inlägg under juni 2013

Av Ulla - 24 juni 2013 14:12

Nelson Mandela,,,,


Denne 95- årige kämpe verkar vara inne på slutstegen av sin jordevandring.

Tänk vilket betydelse en f.d fånge kan få,,,,,,,,,,,,

Han förändrade världshistorien genom att låta försoning och nya tag för framtiden ersätta hämnd och våld.

 

En betydelsefull man!

Av Ulla - 24 juni 2013 14:00

En del av nuet,,,,,,

 

Måndag 24 juni

 

Dagen: Johannes Döparensdag

 

 

Det är grått och regnigt utanför ibland lyser solen,,,,,,,,,, men i dag spelar vädret ingen roll.


 

 

Då var det måndag igen, ny vecka.

 

Hjärnan är så gott som tom..

 

Har inga ord men ändå så bloggar jag?

 

Onödigt inlägg?

 

 

 

Javisst!

 

Självklart!

 

Ville nog mest bara ge ett livstecken =)

 

 

 

 

 

 

   

Du som vill att jag ska finnas du som vet att jag är jag - du förstår mitt hjärtas längtan och är hos mig natt och dag.

Din är jag och all din kärlek får jag varje andetag.

 

Margareta Melin

 

 

 

    

 

Hoppas du haft en bra dag ,,,eller får en bra eftermiddag och en fin kväll.

 

 


Av Ulla - 24 juni 2013 13:59

Av Ulla - 24 juni 2013 13:53

Nog var hon värd att lyssna på, Maja Ivarsson i söndagens radio, vars namn jag hörde första gången när hon var med i Så Mycket Bättre förra sommaren. Att hon har levt ett hårt, självförbrännande liv berättade hon om redan då. Hon inledde sommarpratet med att berätta om hur hennes bästa väninna kom hem i kista från USA efter att ha tagit en överdos. Hon berättade om hur hennes styvpappa mot hennes vilja flyttade in i hennes lägenhet och i princip satte henne i fängelse. Han tog totalt kontrollen över hennes liv och våldförde sig på henne både mentalt och fysiskt. Det han gjorde mot henne kan hon aldrig förlåta och hon kommer att hata honom för all framtid. Men hon berättade också om läraren som SÅG henne, förstod henne och hjälpte henne. Hon berättade också om att hon mött kärleken och fått hjälp att komma tillrätta med alla ilska hon bär på och att hon fått behandling för sitt drogmissbruk.

 Låtarna hon spelade i sitt sommarprogram var jättebra och ackompanjerade hennes självutlämnande beskrivning av hur hon levt på att utmärkt sätt.

Bra program.....

Av Ulla - 23 juni 2013 21:00

 

 

 

 

 

Från boken Brinna, bli bränd, glöda igen av Karin Hesslefors

Av Ulla - 23 juni 2013 20:00

Min själ var en ljusblå dräkt av himlens färg; jag lämnade den på en klippa vid havet och naken kom jag till dig och liknade en kvinna.

Och som en kvinna satt jag vid ditt bord och drack en skål med vin och andades in doften av några rosor.

Du fann att jag var vacker och liknade något du sett i drömmen, jag glömde allt, jag glömde min barndom och mitt hemland, jag visste endast att dina smekningar höll mig fången.

Och du tog leende en spegel och bad mig se mig själv.

Jag såg att mina skuldror voro gjorda av stoft och smulade sig sönder, jag såg att min skönhet var sjuk och hade ingen vilja än – försvinna.

O, håll mig sluten i dina armar så fast att jag ingenting behöver. 

 

 

- Edith Södergran -

 

 

 

Av Ulla - 23 juni 2013 14:00

Söndag 23 juni

 

Namnsdag: Adolf, Alice

 

Nationaldag: Luxemburg

 

 

  

 

Hej sommardag som är söndag,,,

 

Midsommar är över,,,och för vår del var den väldigt trevlig.

 

 

 

 

 

   

 

 

Tack för era fina hälsningar.

Jag blir så glad :-)

Och även för era små visiter här, under tystnad.

För det är inte alltid man känner för att lämna spår, och samtidigt skriva några rader, och så, får det också vara.Eller ?

Men jag blir glad över att du lämnar en kommentar för att inte tala om att jag blir nyfiken på vem som är inne och kollar och inte skriver. Vem är Du ?

Jag som funderar på att göra ett uppehåll eller kanske rent av sluta blogga så ser man att det är många inne och läser,,,,,kan inte bestämma mig ibland är det jätteroligt att skriva,,,rensa hjärnan från alla spöken jag har,,,,  

 

 

Jag kanske är tråkig med alla sjukdomar och annat skräp jag skriver....... men.... men,,,som sagt det är frivilligt att läsa men till viss det hjälper det mig.....

 

Jag hoppas att ni har det bra, att ni tar väl hand om er!

 

KRAM   

 

 

 

Av Ulla - 22 juni 2013 18:58

Du känner dig helt transparent

Sliten och grå sådär ointressant

Tänk om dom visste hur det var

Att stå där ensam kvar

 

(Från Sara Löfgren - När ingen vet)

Presentation


Välkommen till min blogg TANKEHOPP...

Jag lever alltid på (hoppet)
Hoppet är en vaken dröm. Aristoteles (384 f.Kr-322 f.K


Jag en kvinna från Göteborg som tömmer mina innersta tankar, känslor och andra händelser här i denna blogg. Det kommer att

Bloggar jag gärna besöker

Länkar

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27
28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards