Alla inlägg den 18 juni 2013

Av Ulla - 18 juni 2013 18:45

"Mina vänner har format mitt livs historia.

På tusentals sätt har de förvandlat  mina begränsningar till härliga privilegier,  och gjort det möjligt för mig att vandra lugn och lycklig i skuggan av mina brister."

 

- Helen Keller -

Av Ulla - 18 juni 2013 11:00

 

 

Är det bättre att stå stilla än att gå fel?

Av Ulla - 18 juni 2013 08:30

 




En dag i Juni ,,,,Ett ännu nästan oskrivet livsblad...

 

God Morgon...

 

Hej på er alla fina som har vägen förbi...

 

Efter att ha tänkt hundratals tankar över halva natten, och vridit och vänt på mej för att komma till ro med värken både i kropp och själ,,,,så somnade jag i alla fall någorlunda gott till slut...

 

Det här är, ändå, och trots allt, en ny dag, med nya möjligheter, och nu ska jag ta tillvara dem, så gott jag bara kan.

 

Denna dagen så skall bilen en på service och det kostar några tusen,,,attans säger jag bara.

 

Jag skall köra en tvättmaskin sedan skall jag ta vara på dagen,,,sitta på balkongen och njuta,,,dricka kaffe,,,läsa,,,, jo det kommer att bli en bra dag.

 

 

   

 

Ha nu en fortsatt trevlig dag var rädda om er och varandra, lev här och nu, njut av varje ögonblick. Sörj inte gårdagen och oroa er inte över morgondagen, det som varit har varit och det som skall komma, det kommer, var dag har sitt. Ta vara på denna dag och dess guldkorn, för denna dagen kommer inte åter och livet går inte i repris. Guldkornen finns där alltid, de är bara svårare att se dem vissa dagar, ,,,,men de finns alltid där.... Kom ihåg att du är värdefull och unik och att du duger som du är, du har rätt att vara den du är, bli accepterad och respekterad för att du är den du är. Klappa någon på axeln och denna någon växer som människa, le mot någon och du får ett leende tillbaka, säg ett vänligt ord till någon och du blir denna någons guldkorn… Varje dag har sina guldkorn, även de grå dagarna, de är bara lite svårare att se dem bara, men de finns alltid där. Kom ihåg att det bor en ängel i oss alla, en del är bara mer vingklippta än andra. Dagarna blir vad man gör dem till, livet lika så.....

 

 

 

 

 

 

Presentation


Välkommen till min blogg TANKEHOPP...

Jag lever alltid på (hoppet)
Hoppet är en vaken dröm. Aristoteles (384 f.Kr-322 f.K


Jag en kvinna från Göteborg som tömmer mina innersta tankar, känslor och andra händelser här i denna blogg. Det kommer att

Bloggar jag gärna besöker

Länkar

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27
28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards